BareGjest Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Hei .. Har fått i oppdrag å installere et enkelt bildeprog. for samtlige brukere på en win2k server - får installert det som administrator men ikke for samtlige brukere. Det jeg egentlig lurer på er hvordan installere programvare for samtlige brukere på en win2k server? ..det som er viktig er at samtlige aktuelle bildeformat registreres til denne applikasjonen for samtlige brukere. Endret 23. august 2005 av BareGjest Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Er serveren en terminalserver eller skal det installeres på klienter? Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Det ska installeres på en terminalserver så tynne klienter kan benytte applikasjonen for å gjenkjenne endel .tiff bilder som pr. idag ikke støttes/kjennes igjen av server. Sittet og lest litt om det og det virker som om applikasjonen ikke støtter installasjon på server - tydeligvis er dette en stand-alone applikasjon? Endret 23. august 2005 av BareGjest Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Det kan også være, men du har installert den via Add/Remove Programs slik at den er installert i terminal server modus? Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Nei - det har jeg ikke gjort. Har mulighet til å installere gjennom cd/floppy/eller nettverk - men det finnes ingen form for "bla gjennom nettverk" funksjon for å finne programvare man ønsker å installere. ..eller, jeg finner iallfall ikke den funksjonen Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 En annen måte å gjøre det på er å åpne et cmd vindu, skrive change user /install, installere programmet og så skrive change user /execute i cmd vinduet igjen, det gjør sammen nytten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå