Gå til innhold

2 skjermer...

eUnaas

Anbefalte innlegg

jeg har koblet 2 skjermer til maskinen min...

-Når jeg drar et vindu der jeg spiller av en film over på skjerm 2 så blir bildet svart. Hvorfor??

-Går det å få oppgavelinjen på begge skjermene?

-Kan jeg spille spill på den ene skjermen og være på internett på den andre, uten at jeg går ut av spillet når jeg trykker på den andre skjermen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-08 21:29, eunaas skrev:

jeg har koblet 2 skjermer til maskinen min...

-Når jeg drar et vindu der jeg spiller av en film over på skjerm 2 så blir bildet svart. Hvorfor??

-Går det å få oppgavelinjen på begge skjermene?

-Kan jeg spille spill på den ene skjermen og være på internett på den andre, uten at jeg går ut av spillet når jeg trykker på den andre skjermen?

Hei, velkommen i klubben!

- Forskjellige filmavspillingsprogram takler flere skjermer på ulik måte. Noen klarer å skifte film automatisk. Last ned det du finner av gratis divx-spillere og prøv deg fram.

-Ikke det jeg vet.

-Da må programmererne ha tatt spesielt hensyn til dette. Det går kansje på noen få nyere spill, og selvsagt på spill som spilles i vindu som civ2.

mvh

Are-Harald.

Lenke til kommentar

så lenge han ikke bruker to skjermkort.

noe som han gjør dette kan forklare hvorfor han får svart problemer når han beveger envidio avspilning fra den ene til den andre muligens pc ikke får med seg att det blir skiftet fra den ene til den andre.

når du har problemer så er det ofte lurt å legge ut hvordan systemet er :wink:

fordi den har støte for to skjermer samtidlig noe som jeg kan På mitt G GF4 TI4400. noe som gjør at grafikortet gjør den samme joben bare fordeler den ut på to skjermer du får noe ytelse tap siden den må gjøre dobbelt arbeid da men vem bryr seg.

det med at du hopper ut av spillet er vel pga oprativsystemets oppbygning vil jeg anta :wink: at det ikke er merket aktiv eller.no så blir det lagt i ventemodus eller no.

red:

Vis du spiller i widu modus så får du ikke dete problemet mener jeg som nemt overfor :wink:

Just admit you're a freak :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Destro på 2002-08-09 00:33 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Samme skjer hos meg, og jeg bruker også et gammelt matrox kort på skjerm 2. Min teori er at skjermkortet ikke er kraftig nok til å spille DivX.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-09 00:08, eunaas skrev:

...hum hva er egentlig poenget med to skjermer?
:grin:
da er det jo bedra å ha to maskiner... (en150mhz med 16 ram gjør mesten mer nytte da...)

Kommer an på hva du skal bruke den andre skjermen til. Trenger du egentlig å spille filmer på begge skjermene? Min Matrox Mystique 4MB funker glimrende til andreskjermen som jeg bruker til mail, oppgavelinjen, og diverse andre programmer som ikke krever noe rask grafikk.

Lenke til kommentar

Quote:

Kommer an på hva du skal bruke den andre skjermen til. Trenger du egentlig å spille filmer på begge skjermene? Min Matrox Mystique 4MB funker glimrende til andreskjermen som jeg bruker til mail, oppgavelinjen, og diverse andre programmer som ikke krever noe rask grafikk.

det jeg skulle kunne var å ha en som jeg kunne spille på den ene og svare på MSN og surfe litt på den andre samtidig

Lenke til kommentar

-Hvis jeg drar video over på den andre skjermen blir bildet svart - men hvis jeg spoler/trykker pause på-av kommer bildet igjen. Den må liksom starte filmen på nytt.

-Hvis noen vet om et programm som kan dra oppgavelinjen over begge skjermene så si ifra! Det er jeg også på jakt etter...

- Det er dette som er så kjipt... Det går ikke! Håper at programmerere snart får øynene opp, og innser hvor praktisk multimonitor er. Nå begynner jo skjermkort med støtte for to skjermer å bli ganske vanlig...

Tips! last ned et programm som heter UltraMon - det er praktisk hvis du har flere skjermer.

Lenke til kommentar

Hei!

-Taskbar

UltraMon (ta den nyeste versjon), Smart Taskbar tror den heter. Du må enable den i configuration.

-Video

Du har en skjerm som er primary, en annen er secondary, de fleste "videospillerer" klarer bare å vise bilde på primary skjermen.

mplayer2 (start i RUN/KJØR) klarer å vise bilder på begge skjermene.

Hvis du vil arbeide samtidig som du se film på det ene skjermen på fullscreen, bruk BSPlayer.

Lykke til dual skjerm :smile:

[ Denne Melding var redigert av: mwar0f på 2002-08-09 03:53 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...