advr Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Hei, når jeg starter opp maskina, får jeg beskjed om at det er "NO Hard drive detected, press F1 to resume". Når jeg så trykker F1, står det at jeg må inserte rett boot-media ellerno Men tingen er, at harddisken står jo i som bare det, og det funker NOEN ganger, så fatter ikke hva som plutselig er feil. Noen som vet hva problemet kan være? Endret 23. august 2005 av advr Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Kan være at BIOS er for rask med å konkludere at det ikke finnes noen disk, disken bruker noe tid på å bli klar. Sjekk om det finnes noen innstillinger i BIOS for å vente litt. Lenke til kommentar
advr Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 hmm... Forslag til hva jeg kan se etter?;p har virkelig 0 peiling Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Det varierer fra PC til PC, er veldig mange forskjellige BIOS. Sjekk denne: http://www.wimsbios.com/HTML1/biosfeat.html Der står "Delay for HDD", men denne er det ikke sikkert du finner hos deg. Sjekk også "Boot up Floppy Seek", sett til Enabled. Denne bør finnes på de fleste BIOS. Den gir kanskje nok forsinkelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå