crat Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Jeg skal kjøpe et headset med mikrofon, som skal brukes til Skype ol. Laptopen min har mikrofonutgang, så jeg har muligheten til å bruke dette, eller USB-tilkobling. Samtidig vil jeg ha tilkoblet eksterne høytalere, slik at all musikk og annen lyd går gjennom disse (inkludert ringesignal), mens kun samtaler går gjennom headsettet. Hadde vært praktisk å slippe å koble ut og inn etter hva jeg skal bruke. Er det noen som vet hvordan jeg kan løse dette? Lenke til kommentar
BKB Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Vel forskjellen mellom USB og minijack er at USB utgaven har eget lydkort, altså du kan bruke det i en pc uten lydkort. Lenke til kommentar
crat Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Som sagt, så har jeg internt lydkort, slik at jeg kan bruke begge løsninger. Det jeg lurer på er om det har noen praktiske fordeler mht. å få lyd i både eksterne høytalere og headset når headsettet er koblet via USB. (jeg har bare en minijackutgang) Lenke til kommentar
espenhogbakk Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 ja det vil jo da ha. Fordi i skype kan du sette samtalene til å gå i lydkortet som da heter "logitech headset" eller hva du har for noe, mens du setter ringelyden til å komme i det andre lydkortet (AC 97) eller hva du har for noe... Gå for USB du hvis du skulle ha både headsetet og eksterne høytallere til å fungere samtidig. bare husk å sette standard avspillingsenhet til å være det interne lydkortet (dette gjør du i windows sitt kontrollpanel for lyd. også velger du i skype sine settings at du skal ha samtaler og mic i headsetet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå