Murdoch Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 hva er pluss og hva er minus på kabinet ledningene som kobles på HK. Farget=pluss og hvit=minus eller omvendt? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 http://www.microplex.no/rubweb/ressurser/s...orsyninger.html Lenke til kommentar
Murdoch Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Jeg tror du misforstod meg litt, sikkert fordi jeg skrev veldig missvisende. Jeg mener ledningene fra kabinettet til system panel connectors på HK som Power LED, Reset_SW IDE_LED osv Men forøvrig en veldig nyttig link. Den er bookmarked, takk Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 pleier ikke det å stå på da?? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Jeg tror ikke jeg ville tatt for god fisk at disse fargene alltid er det ene eller andre. Men det bruker og stå en liten pluss på selve kontakten, der det står hva den er. feks; HDD + Og finner du det på en av ledningene, kan du jo regne med at det systemet går igjen på akkurat det kabinettet i alle fall. Hvis man virkelig MÅ gjette, hadde jeg gjettet som deg, at den fargede var pluss og hvit minus, hvis det er en hvit på alle. Men er ikke noe lov som sier det, ofte er hvit pluss, men da gjerne sammen med svart. Har man hvit og rød, blir det da gjerne omvendt... Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Er vel bare å prøve seg fram? Skjer vel ingen skade så lenge du ikke har PC'en svivende for lenge med feil kobling? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Det pleier som regel å være en +, trekant, pil eller et eller annet som tegn på kontakten hvor pluss er. Du svir ikke av PCen hvis du gjør noe feil så det er bare å prøve seg frem. Det verste som kan skje er at det ikke funker på første forsøket. Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 på de kablene hvor dette har noe å si så står det merket. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Det bruker alltid å være lite tekst på en an de kontaktene som kommer fra kabinettet. Jeg pleier alltid å sette denne teksten oppover (mot minnebrikkene). dette har alltid fungert for meg alle de gangene som jeg har montert disse (har blitt noen kasser nå...) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Det er vel følgande kontakter: HDD(IDE)_LED POWER_LED RESET_SW POWER_SW (POWER) SPEAKER Begge diodane (LED) lyser berre når den er satt rett vei, å sette dei feil vei kan ikkje skade noko som helst, det vil berre ikkje lyse. Brytarane er det likegyldig kva vei du setter dei, virker uansett. Speakeren veit eg ikkje, men lager den ikkje lyd så er det vel berre å snu den. Eg pleier å montere LEDs med teksten "ut", altså på øverste rekke vender teksten oppover og på nederste vender den nedover. Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Jeg har ikke brydd meg noe om hvilken vei jeg setter disse kontaktene, det har funket hver gang for meg (kanksje jeg bare har hatt flaks). Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Jeg har ikke brydd meg noe om hvilken vei jeg setter disse kontaktene, det har funket hver gang for meg (kanksje jeg bare har hatt flaks). Diodene må stå rett vei, så du har nok hatt flaks ja Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 sikkert fordi jeg skrev veldig missvisende. Ja, det gjorde du! "Smekk på pungen" for en elendig heading på tråden, prøv å beskriv temaet på en bedre måte neste gang! Ellers har jeg inntrykk av at disse "fargekodene" går litt i hytt og pine, men antakelig er det nok et system i de ja. Som nevnt allerede, ville jeg satset på at den fargede ledningen skal mot "pluss"-kontaktene på kortet, for indikasjonsdiodenes del. For start / reset-knappene´s del, spiller det ingen rolle hvilken vei kontaktene plasseres. Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Jeg har ikke brydd meg noe om hvilken vei jeg setter disse kontaktene, det har funket hver gang for meg (kanksje jeg bare har hatt flaks). Diodene må stå rett vei, så du har nok hatt flaks ja Så diodene takler bare at strømmen går en bestemt vei gjennom kretsen? Trodde det var det samme som med andre lyspærer jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå