kilogram Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Torvalds håndhever Linux-varemerke Uten spesielt mye forklaring av Linus Torvalds advokat sendt brev til 90 australske firmaer og bedt dem om å slutte å bruke Linux-varemerket, eller å betale lisenskostnader for det. Torvalds har nå offisielt gått ut og støttet sin advokat. Les artikkelen her Lenke til kommentar
G Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Tror heller ikke dette skal ha konsekvenser for Linux brukere. Synes det høres ut som en helt kurrant afære disse advokat advarslene. Firmaene kommer nok til å ta konsekvensene. De blir tilbudt 2 løsninger som høres helt ålreit ut spør du meg. Hvis navnet er et beskyttet varemerke så har han rett til å gjøre dette. Vil ikke tro at populariteten for Linux får noen nedgang av denne grunn. Det eneste jeg synes ser litt betenkelig ut er at pressen, og andre folk kan vri på sannheten, slik at det blir blåst opp til en stor boble av usannheter. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Det hadde vært spennende å få vite nermere hva selskapene gjør/selger. Men uansett, jeg liker Linux like godt selv etter dette. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Skjønner han godt eg, Linux er gratis, så at butikker skal selge PCer med Linux og tene penger på det blir jo litt feil. Edit: Tolka eg dette rett? Endret 23. august 2005 av zeph Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Skjønner han godt eg, Linux er gratis, så at butikker skal selge PCer med Linux og tene penger på det blir jo litt feil.Edit: Tolka eg dette rett? Du tar feil. De eneste dette vil påvirke er selskaper med "Linux" i navnet, som vil måtte betale en viss sum for å bruke dette navnet i firmanavnet. Lenke til kommentar
Anonym123456789 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Forskjellig pris for forskjellige aktører... Det kan bety han vil la gratisdistribusjonene som bruker Linux i navnet slippe unna betaling. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Skjønar jo godt at han ikkje vil at kven som helst kan bruke Linux i namnet sitt. Dersom det er eit useriøst firma vil det sikkert gi ein negativ oppfatning om Linux, som faktisk berre er ei kjerne i eit operativsystem (www.kernel.org). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå