Dj Charlie Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Jeg er noe uerfaren med å bygge pc, men skal nå skru sammen min første og har til nå kjøpt inn noen deler. Har kjøpt 3xPapst 92x92 vifter som jeg skal på siden i kabinettet. (blåser mot harddiskene) + Jeg vil kjøpe 2xPapst 120x120 som jeg skal ha bak, men hvordan gir jeg disse fem viftene strøm? Skal de kobles på Hovedkorte og finnes det da noen begrensning på hvor mange vifter jeg kan ha? Endret 23. august 2005 av Dj Charlie Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Hmmm! ingen svar... Trodde dette var et enkelt spørsmål for folk her inne. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Så lenge du har nok strøm på PSU'en din (regner med det skulle gå, vifter bruker ikke SÅ mye strøm), er det bare å plugge på vifter på molex-kontaktene som kommer fra strømforsyningen, evt koble de på hovedkortet hvis det er en 3-pins kontakt på viften. (eller bruke en 4pins->3pins overgang på strømforsyningen.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå