Gå til innhold

Problemer med å flashe bios på gammelt HK

Hans Erling

Anbefalte innlegg

Forhistorien

Jeg har en gammel pc som fungerer som server eller 2nd pc. (gjeste pc)

Denne har et Abit KT7A- Raid hovedkort. Denne pc'en stod i en gammel stygg kasse jeg hadde lånt. Derfor kjøpte jeg meg en ny Artic Cooling Silentium T1 for å bytte ut den gamle kassa samt redusere støyen. Mens jeg først kjøpte et "støyfritt" kabinett tenkte jeg det var like greit å kjøpe en støysvak hd altså en Samsung 250GB istedet for 120GB WD disken som stod i. Planen var da at jeg kunne bruke denne til å surfe med mens spill pc'en med alle dens vifter og hd'er ikke trengte å stå der å bråke.

Problemet

Den gamle Biosen på Abit hk'et støttet selvfølgelig ikke 250GB disken, men det var kommet bios oppgradering som fikset dette. Nå har jeg hverken diskettstasjon i spill pc'en eller serveren, jeg har heller ingen liggendes andre steder og det var selvsagt dette Abit ville bruke i Bios oppgraderingen. Så jeg tenkte at jeg skulle lage en bootcd med Nero. Dette funket ikke av en mystisk grunn. Fikk feilmelding når jeg ville sette igang å brenne: "Error while creating Iso or Joilet filenames" En restart hjalp ingenting. Hva gjør jeg nå? Reinnstallere Nero? Prøve et annet brenneprogram? Begynner å bli lei av å se det nye kabinettet ligge åpent på gulvet med to løse hd'er fordi jeg ikke kan montere det ferdig før jeg får den nye hd'en til å virke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...