Azeur Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Jeg har stygge mistanker om at skjermkortet mitt (som er Radeon 9600 Pro Fireblade) er defekt. Fordi skjermen blir ofte når jeg spiller (og bare da) skurret, og så kommer det en feil melding fra ATI, noen ganger kan jeg fortsette med spillet og andre ganger ikke. Noen ganger så stopper maskinen helt opp, uten forvarsel. Man hørere maskinen durer, men det skjer ingenting og skjermen er svart, det nytter ikkje å trykke noe annet enn AV-knappen eller restart-knappen. Det nytter ikke å laste ned driver, har prøvd flere ganger, på flere maskinvarer og programmer. Så jeg tenkte på å klage på det, viss det er defekt, hvor skal jeg klage og potensielt få nytt skjermkort? Hilsen frustert datemaskin bruker som har holdt ut for lenge... Lenke til kommentar
meeg Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Kan også være et varme problem. Har du sjekket maskinen for støv, spesielt viften på skjermkortet er en støvmagnet. Andre ting: - Overklokker du? -> klokk ned. - Problemer med strømforsyningen/for lite strøm -> ny PSU. - Defekt rambrikke® -> kjør memtest. Er det skjermkortet som har tatt kvelden, og det er innenfor garantitiden, kan du gå tilbake der du kjøpte det/PC'n. Lenke til kommentar
Bibendum Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Jeg hadde omtrent samme problemer som deg med mitt 6600 gt skjermkort. Plutselig kunne jeg få svart skjerm og NO SIGNAL mens PCen fortsatt duret i bakgrunnen. Mitt problem var et defekt skjermkort, men før du konkluderer med det ville jeg ha oppgradert til siste skjermkort driver, samt flashet BIOS hvis jeg var deg. Lenke til kommentar
Azeur Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 Har støvsuget maskinen, det var støvete... Har ikkje overklokka eller noe sånt. Hvordan får man kjørt memtest? Får ikke bruke maskinen til å spille før om en og halv uke... Så dere får vite da om rådene deres funket Lenke til kommentar
Azeur Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Skjermkortet har vist ikke blitt bedre... Det klikker fremdeles mongo, selv om jeg har 3 vanlige vifte, 1 prosessor vifte, 1 vifte på PSU'en og en vifte på skjermkorte. Og har fjernet støv fra kabinettet... Hvordan flasher man bios'en, og kjører memtest? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 du skal ikke behøve å flashe bios, og siden du er såpass ny, så spørs det om du bør prøve, siden det innebærer en risiko for å ødlegge totalt det du flasher (enten HK eller skjermkort) jeg kan ikke noen adresse, men hvis du søker på google etter memtest(86?) så burde du finne noe. det er (bare så du er klar over det) en test som tar lang tid, avhengig av mengde og hastigheten på rammen, du bør også la den kjøre flere ganger for å være sikker... noen av disse memtest versjonene skal også kjøres fra diskett... Lenke til kommentar
Azeur Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Alrighty... Jeg lasta ned Memtest 86, men skjønte ikke en ting... Jeg prøvde å skrive noe inne på Memtesten som gikk i Dos eller noe sånt, men da lukker vinduet seg. Noen som kan med dette? Jeg er i trang for en forklaring på hvordan.... Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Har støvsuget maskinen, det var støvete... Du må ikke støvsuge dataen. En støvsuger er full av elektriske spenninger. Bruk trykkluft på boks. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Alrighty... Jeg lasta ned Memtest 86, men skjønte ikke en ting... Jeg prøvde å skrive noe inne på Memtesten som gikk i Dos eller noe sånt, men da lukker vinduet seg. Noen som kan med dette? Jeg er i trang for en forklaring på hvordan.... Memtest starter automatisk når du bootere fra diskett/CD. Skal ikke være nødvendig å skrive inn noe. Mulig det er spesielt for OCZ versjonen. Last den ned her. Lenke til kommentar
Azeur Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Forresten, bare sånn at dere vet, det er Radeon 9600 Pro Fireblade Edition jeg har. Er det noen større sjanser for defekter for det kortet? Endret 14. september 2005 av Azeur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå