Gå til innhold

Skal kjøpe høytalere+forsterker. Forslag?

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg ha meg nye høytalere og ny forsterker. Er ikke så nøye på at jeg spiller høyere enn alle og en vær bare jeg har noe som funker bra.

Har sett på disse høytalerne og bruke denne forsterkeren. Vil dette gi fin og bra lyd i fra seg?

Hvilke høyttaler kabler bør jeg bruke?

Thanks..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til prisen er sikkert høyttalerne helt greie,men at du får fin lyd tror jeg neppe.

Reciveren du har valgt er ALT for svak for så store høyttalere. Den veier bare 7,5 kilo og trekker bare 200 watt strøm. Jeg tipper på at den ikke er mer en ca 5x30 watt rms i 8 ohm med alle kanaler i drift. Styr unna den du.

Har du planer om å bygge ut til surround siden du har valgt en surroundreciver i stedet for en stereoforsterker?

Siden budsjettet ditt er så lavt bør du nok heller kjøpe brukt utstyr,da får du høyere kvalitet og mye bedre lyd.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Til prisen er sikkert høyttalerne helt greie,men at du får fin lyd tror jeg neppe.

Reciveren du har valgt er ALT for svak for så store høyttalere. Den veier bare 7,5 kilo og trekker bare 200 watt strøm. Jeg tipper på at den ikke er mer en ca 5x30 watt rms i 8 ohm med alle kanaler i drift. Styr unna den du.

Har du planer om å bygge ut til surround siden du har valgt en surroundreciver i stedet for en stereoforsterker?

Har egentlig planer om og ikke bruke mye penger for har ikke så stort mere enn det der. Hva med disse høytalerne til den forsterkeren?

Blir vel kansje surround anlegg senere ja.

Lenke til kommentar
Da må jeg ha en dyr forsterker og. Har ikke planer om og bruke så mye penger. Må ha nytt anlegg pga det forje gikk gayken. Vil ikke bruke så mye mer enn 4200-4300kr+frakt.

Jeg foreslår da at du kjøper et par av de Cerwin-Vega høyttalerne også finner du deg en brukt Nad forsterker.

Da får du mye morro for lite penger.

Du vil garantert bli mye mer fornøyd med det enn det jalla JVC/Eltax greiene. :)

Lenke til kommentar
Hva med disse høytalerne og denne forsterkeren?

Bedre det der,men forsterkeren er i minste laget.

Det verste som finnes er alt for store høyttalere til en alt for liten forsterker.

Det er da det ender med ødelagte høyttalere under en fuktig fest.

Hmm. Tror faktisk jeg går for de minste eltax høytalerne på komplett. Kamerat har de med en 230w forsterker og de spiller ikke så verst de.

Lenke til kommentar

Ok. Tror jeg har bestemt meg for og kjøpe eltax høytalerne og en eller annen forsterker. Lenge bør jeg spille disse inn da? Noen som vet om høyttaler kabler følger med eller? Har noen gamle da.. Kan jeg i tilfellet bruke disse?

Lenke til kommentar
Ok. Tror jeg har bestemt meg for og kjøpe eltax høytalerne og en eller annen forsterker. Lenge bør jeg spille disse inn da? Noen som vet om høyttaler kabler følger med eller? Har noen gamle da.. Kan jeg i tilfellet bruke disse?

Tviler på at det følger med kabler, men har du noen så bruk dem. Tviler på at du vil høre noen forskjel uansett (med mindre du bruker "hyssing" kabler da?!) Når det gjelder å spille inn så bare spill normalt. Du bør selvfølgelig ikke å kjøre på maks den første dagen bare for å se hva de tåler, men utover det så er det bare å spille på.

Lenke til kommentar

Å bruke masse penger på kabler til et så billig annlegg har ingenting for seg.

Dra ned på nermeste Expert eller Elkjøp butikk og kjøp deg en billig og tykk kabel.

Det holder i massevis. Du hører ikke forskjell uansett om du bruker tusenvis av kroner.

Hvis du absolutt skal ha nye produkter,så ta en titt på denne reciveren. Det er ikke noe monster reciver,men den er hvertfall langt bedre enn JVC'en.

Lenke til kommentar
Hvilken forsterker er best av denne og denne til disse høytalerne?

Du er klar over at de høyttalerne bare veier 9,6 kg per stk? Det vil si at det er "pappesker med pappelementer i" (ikke så rart heller da,med tanke på at de koster 749 kr).

Eltax reciveren er kraftigere enn JVC reciveren,men kvaliteten på den Eltaxen er mildt sagt elendig.

Jeg har prøvd å gi deg noen råd her,men du har tydeligvis bestemt deg for at du vil ha dårligst mulig utstyr. :p

Lenke til kommentar

Du er klar over at de høyttalerne bare veier 9,6 kg per stk? Det vil si at det er "pappesker med pappelementer i" (ikke så rart heller da,med tanke på at de koster 749 kr).

Eltax reciveren er kraftigere enn JVC reciveren,men kvaliteten på den Eltaxen er mildt sagt elendig.

Jeg har prøvd å gi deg noen råd her,men du har tydeligvis bestemt deg for at du vil ha dårligst mulig utstyr. :p

Gidder ikke og bruke 12mill på anlegg. Er snakk om og ha noe som erstatter det gamle og seff bedre da.

Lenke til kommentar

12 mill...?

Heh...

Nuvel...

Sats heller på enten Dali 104 eller etpar ferdige DYI DynaBel sammen med Denon AVR_1800.

Samla pris med frakt blir nok godt under ditt budsjett.

Personlig ville jeg gått for de hjemmebygde sakene.

Ellers får du sikkert mannen med Dali'ene til å pakke dem i bobleplast og stappe i ei kasse og sende også.

Om du likevel går for Eltax og deslike Franzefossfyll så gir jeg opp....

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Gidder ikke og bruke 12mill på anlegg. Er snakk om og ha noe som erstatter det gamle og seff bedre da.

hømm 12 mill ja det er akkurat hva midt budsjett er på :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...