Gå til innhold

Anbefallninger av 2U og 4U kabinett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Trenger 2-3 nye kabinetter til rack.

Hva ville dere anbfalle av 2U og 4U?

Jeg bruker Chieftec 4U rack's til arbeidsstasjonene mine, og har vært veldig fornøyd med dem.

P8300036.JPG

Eneste ulempen med kabinettet, som forøvrig er i salg hos Komplett (Norek) og Netshop, er at strømforsyningen er i det svakeste laget for mitt bruk, samt at frontviftene støyer en del. Har byttet ut både strømforsyning og frontvifter, så nå er det helt perfekt. Prisen er heller ikke så ille.

Chieftec UNC-410, 4U Rack

I prisguiden står det at den har 2 interne HDD brønner, men det er det er en feil. Er 4 interne brønner.

Et stort pluss er støv-filteret som er i front av kabinettet, og det er veldig enkelt å fjerne for en omgang i vasken med zalo.

Lenke til kommentar
Hva er 2u og 4u og rack? lurt litt på det... :hmm:

U betyr unit. Et standardisert rack-skap har en 19" bred åpning, og kan huse et gitt anntal enheter i høyden. Switcher, firewalls, kabinetter m.m. kommer i forskjellige høyder, men er standardisert til å holde seg til hele enheter, slik at noen er 1 enhet høy, mens andre er 3 enheter osv. En enhet er ca 4,43 cm høy, og da sier det seg selv at et 2U kabinett er ca 8,86 og et 4U kabinett er ca 17,72 cm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...