lobster Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Jeg har kjøpt Medion SIM 2000 fra Elkjøp. Prisen for denne maskinen er ca 11 000.- (Link til maskin på Elkjøp) Medion SIM 2000 er en 12" på 1,7 kilo. (ink batteri). Pentium M Centrino på 1,7GHz. 512MB delt minne og 80GB 3delt partisjonert disk. (boot, backup og system) Skjermen har ikke kontrastbelegg og har litt smal innsynsvinkel. Ellers er den klar og god. Harddisken er lydløs. Tastaturet har gode knapper, men dessverre er tasteplaten litt myk slik at det svaier litt.. Musplaten er enkel uten mulighet for scrolling, den er heldigvis nedsenket så man ikke kommer bort den hele tiden. Alle av kontakter plassert på høyre side (1 USB på venstre side) Min konklusjon: Størrelsen og vekt, samt at du får MYE maskin for lite penger gjør dette til en sinnsykt kuul maskin. Den ser også veldig bra ut. Det som trekker ned for min del er at jeg synes viften (som går hele tiden) bråker for mye. (Nå skal det sies at jeg er ekstremt varsom for lyder.) Jeg håper det finnes programmer som kan tweake viften på denne maskinen...... Endret 23. august 2005 av lobster Lenke til kommentar
lobster Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Her kommer en oppdatering etter en ukes bruk av maskinen: Plastikk er av billig kvalitet og har fått mange riper og "flekker" Lokket lager stygge riper ved tastaturflaten nder transport (kanten av skjermen sliter mot tastaturdelen) Skjermen har pixelfeil som kommer og går på ulike deler v skjermen! Maskinen holder i snitt 45 grader Viften går konstant og har en sjenerende lyd Batteri er alt for dårlig (MAKS 50 minutter) noe som gjør den ubrukelig for å se film på reise, etc Dårlig WLAN antenne (mister ofte forbindelse til basestasjon) Heldigvis har jeg kjøpt maskinen på Elkjøp. Det første jeg gjør i morgen er å levere maskinen og så heller gå for en ASUS eller Dell maskin.... Jeg annbefaler ikke min værste fiende å kjøppe denne dritten av en maskin. Endret 4. september 2005 av lobster Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 bra du har informert oss Lenke til kommentar
murdah Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hei! Jeg kjøpte også denne maskina for en tid tilbake. Enig i mye av det som blir sagt. Men er alikevel greit fornøyd pga størrelsen. Men nå nylig formaterte jeg, og manglet da selvfølgelig en haug med drivere. Har funnet det meste jeg trenger på medion.com, men kan ikke finne drivern til wireless kortet. Noen som hjelpe? Takk. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Er det et intel kort finner du driverne på intels sider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå