Walts Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 lurer på om jeg har riktig temp på pcen min, syntes selv det var litt vel varmt.. gradene ligger på akkurat nå : HK: 36 grader CPU: 43 grader AUX:6 grader GPU: 55 grader HD: 42 grader Specs: AMD Athelon 64 3000+ 1.8ghz m/boxed vifte (venice) EPoX EP-9HEAI,K8T890CE,Socket-939,ATX S-ATA, LAN, DDR, PCI-Ex16 768mb ram PC2100 1x512mb 1x256 XFX Geforce 6600GT 128Mb Har en extra vifte bak på pcen som også står på, vet ikke åssen den er... ingenting er klokket... Lenke til kommentar
Cougst Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Ser helt normalt ut det der.... AUX: 6 grader?? Gpuen eneste som kanskje er litt varm hvis det er målt etter lang idle? Tror mitt gamle A9600XT ligger på ca 45 grader idle Lenke til kommentar
Walts Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 (endret) AUX tror jeg var skjermen.. sjekket grader i everest home edition... Skjermkorte virket varmt ja, alt på idel.... kanskje viften som er på XFX geforce 6600GT 128 mb, retail ikke er bra nok da... takk for svar Endret 23. august 2005 av djrabbit88 Lenke til kommentar
Cougst Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Kobla fra vifta på mitt A9600XT kort ettersom vifta begynte å lage ulyder.... Tok limpistolen fatt og limte fast ei 80*80 vifte på skjermkortet og vips 5-6 grader lavere idle samt mindre støy. Har du ekstra vifter i kabinettet? Rom temperaturen virker jo også inn da... Lenke til kommentar
Walts Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Kobla fra vifta på mitt A9600XT kortettersom vifta begynte å lage ulyder.... Tok limpistolen fatt og limte fast ei 80*80 vifte på skjermkortet og vips 5-6 grader lavere idle samt mindre støy. Har du ekstra vifter i kabinettet? Rom temperaturen virker jo også inn da... hehe, har en vifte ekstra i kabinette.. men vil helst la den være der den er... hehe... bruker den... men det går vel an å kjøpe ny vifte til skjermkort? Lenke til kommentar
Cougst Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Har i tillegg til vifta på skjermkortet både en 80*80 til inntak av luft nede og en til utsug oppe bak. Noen sier overtrykk (hvis jeg ikke husker feil) i kabinett er bra, men har også lest at det beste er at det er like mange som trekker inn som ut.... har ikke testa dette opp mot hverandre.. ja du får kjøpt kjølere som kan byttes ut med originalvifta hos f.eks komplett. Mye bedre kjøling og mindre støy med en stor vifte som går på lavt rpm enn di små som må gå mye høyere for å flytte luft. du må huske på og rense viftene avogtil også da, kan/vil samle seg en del støv der over tid og da går selvfølgelig kjøleytelsen ned også Lenke til kommentar
Walts Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Har i tillegg til vifta på skjermkortet både en 80*80 til inntakav luft nede og en til utsug oppe bak. Noen sier overtrykk (hvis jeg ikke husker feil) i kabinett er bra, men har også lest at det beste er at det er like mange som trekker inn som ut.... har ikke testa dette opp mot hverandre.. ja du får kjøpt kjølere som kan byttes ut med originalvifta hos f.eks komplett. Mye bedre kjøling og mindre støy med en stor vifte som går på lavt rpm enn di små som må gå mye høyere for å flytte luft. du må huske på og rense viftene avogtil også da, kan/vil samle seg en del støv der over tid og da går selvfølgelig kjøleytelsen ned også okey, tenkte jeg skulle satse på ny vifte på cpuen også så jeg kan klokke den bedre... så kan vel vurdere det i samme slengen =) takk for svar Lenke til kommentar
Cougst Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 jupp jupp.... Venter på en thermalright XP-120 fra komplett til min cpu.... Spent på om jeg kan tyne noen ekstra Mhz ut av min egen cpu også... Kjører min winchester 3000+ på 2,2Ghz med boxed kjøler går på 55 grader idle med boxed kjøleren foreløpig uten cool 'n' quiet funksjonen på. helt stabilt. Lenke til kommentar
Walts Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 okey, vi har vist samme CPU... hehe.. skal klokke den selv... 2.2ghz virker bra... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 lurt og ta med romtempratur også, står den i et rom med 20 grader eller 40 grader blir det en vesentlig forskjell. Lenke til kommentar
Walts Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 hmmm, rom temp =P hva er det her på soverommet a.. kanskje samme som stuen... 24grader +/- Lenke til kommentar
BeNeFit Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Vifta på 6600 gt suger, bråker og kjøler dårlig Korte mitt er like varmt som ditt. 60 grader under spilling Lenke til kommentar
Walts Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Vifta på 6600 gt suger, bråker og kjøler dårlig Korte mitt er like varmt som ditt. 60 grader under spilling har ikek probleme rmed bråk jeg da.. stille som bare det.. men den varmer jo mye, men gidder ikek kjøpe ny vifte/kjøler enda.. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 hos meg med 6800LE viser det 54c i everest mens det i "nvidia display" viser 59c idle.. Ingen ide om hva som er rett :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå