Arve Systad Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Hei! Er det merkbare forskjellar på å bruke LCD skjerm med DVI-kabel i DVI-kontakten på skjermkortet slik dei fleste gjer, kontra det å bruke DVI-kabel i VGA-kontakten med ein DVI-VGA konverter i mellom? Eg har sårt lyst å gå til innkjøp av ein skjerm til, men har kun ein DVI-kontakt på skjermkortet mitt (Radeon 9800 PRO), og vil vete dette i tilfelle eg skal kjøpe DVI kabel til nyeskjermen og, eller om eg skal bruke den vanlige kabelen. Takk. Endret 22. august 2005 av Arve Systad Lenke til kommentar
spliceX Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 uten at jeg har så altfor mye peiling..vil jeg nesten helt sikkert tørre å påstå at du ikke trenger noen dvi-kabel til din andre skjerm.. skulle nesten tro at vga-porten kun sender ut de samme signalene - uavhengig om du plugger kabelen rett i porten..eller om du går for løsningen du beskriver - med adapter osv.. er liten vits med dvi kabel om du ikke har noen "dvi-signaler" å sende!? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Hei! Er det merkbare forskjellar på å bruke LCD skjerm med DVI-kabel i DVI-kontakten på skjermkortet slik dei fleste gjer, kontra det å bruke DVI-kabel i VGA-kontakten med ein DVI-VGA konverter i mellom? Eg har sårt lyst å gå til innkjøp av ein skjerm til, men har kun ein DVI-kontakt på skjermkortet mitt (Radeon 9800 PRO), og vil vete dette i tilfelle eg skal kjøpe DVI kabel til nyeskjermen og, eller om eg skal bruke den vanlige kabelen. Takk. Har du en DVI og en D-sub (analog) kontakt på skjermkortet? Jeg bruker det for øyeblikket på min gamle pc. Der har jeg en DVI og en analog utgang på skjermkort, og har to skjermer. Har den andre skjermen både vanlig DVI og analog utgang, vil du ikke tjene noe på å ha en DVI kabel og så bruke en adapter på utgangen på skjermkortet. Da kan du likegodt bruke den vanlige analoge kabelen. Hadde du hatt to DVI utganger på skjermkortet ville selvsagt DVI kabel vært det beste. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Signala som vil gå i DVI-kabelen vil forsatt vere analoge og dermed vil eg nok meine at det ikkje er verd å kjøpe ein ekstra DVI-kabel. Men når det gjeld korleis blidet blir på ein LCD-skjerm med analog tilkobling, så har erfaringa vore at det går meir på skjermen enn tilkoblinga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå