Panter Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Dersom jeg kjøper et billig termometer fra Clas Ohlosn el, hvordan kan jeg da lyssette lcddisplayet? Er det bare å sette f.eks 1 led på hver side inn mot krystallene? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Har forsøkt det du tenker på, uten at resultatet ble særlig overbevisende. Uten dermed å ha sagt at det ikke går! Men jeg tror at du må ha en "bakgrunn" i displayet som reflekterer lyset på en spesiell måte. Jeg ga i alle fall opp, men du behøver jo ikke å gjøre det samme! Lenke til kommentar
Panter Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 Kan tenke meg at det ikke blir så bra. En normal lcd med lys har en flate under som lyser opp og gjennom krystallene. Ala dette http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang...dok=2011570.htm Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Tenker jeg bruker en bit med plexi samt reflex tape bak displayet, som igjen blir lyst opp av en LED kanskje burde funke? Det burde ihvertfall spre lyset ganske bra? Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Jeg tok bakgrunns lyset fra en gammel mur-klump mobiltelefon og satte bak en vanlig lcd. Det ble dårlig kontrast, men det fikset seg ved å feste en bit med Scotch tape over FAKTA! Den typen som er kvit-aktig, men blir blank når man limer den på. Funker sikkert best om du legger en polaroid film over, men hvem har det liggende...... Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Vanlige "billig" lcd-display er konstruert slik at de reflekterer (via et speil bakerst i displayet) det lyset som kommer inn gjennom displayet. Dermed vil de krystallene som sperrer hindre lyset to ganger både når det går inn i displayet og når det går ut igjen. Derfor vil det ikke fungere å sette inn bakgrunds belysning i displayet, det er rett og slett ikke konstruert for det. En annen ting er at bakgrunnsbelysning vil tappe battriet på kort tid. en lysdiode som kan gi kraftig nok lys vil trekke ca 20mA batteriet i et termometer har en kappasitet på ca 150mAh-700mAh det gir en battrilevetid på 10-30 timer. Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 ehm..... joda, men.... RIIIIIV.... det er lett og ta den vekk hadde ikke noe problemer med å gjøre det. Og joda, klart en tømmer batt fort som fy, men skal ikke denne inn i en pc da? Der er nokk av safter å ta av Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 hva er det som blir feil når man setter lysdiodene ved siden av lcd-displayet da? altså slik at de lyser mot kanten av lcd-displayet... f.eks fire oppe og fire nede.. Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Det som er saken med LCD er for at den skal virke så må lyset gå igjennom poloraid filter, desse filterene sitter i front og på baksiden av selve glasset, hvis lyset kommer inn fra siden, vil kontrasten mest trolig bli veldig dårlig. Om man skal belyse det, må man få ett jevnt, ikke for sterkt, lys på baksiden. Er mange måter å få til dette på, papir, frostet glass, plastikk....... osv Sier ikke at det ikke går å belyse den med dioder fra siden, men det er fra baksiden som blir best Lenke til kommentar
Panter Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Ang termometer med lys så fant jeg dette: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MITTRM4B De har også andre farger. Er det noen som har sett slik eller doble i sånn vanlig kjedelig grønnfarge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå