Kamikaze1 Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Jeg kjøpte et geforce4 MX420 PCI for min aptiva 350mhz med 192MB RAM. Jeg satte i kortet og startet opp, men skjermen var svart og maskinen startet ikke skikkelig. Betyr det at kortet tar for mye strøm? Isåfall, hvordan finner jeg ut hvilket kort som fungerer? Jeg gikk inn i BIOS og sjekket at alt var som det skal, og skjermkortet var satt på "automatic", som det skal stå på når man bruker et PCI kort. edit: prøvde kortet på en compaq med 200mhz og 48MB RAM med samme resultat, så det er ikke pga at det er aptiva. Merket meg at compaqen har 75W mens aptivaen bare har 70W! [ Denne Melding var redigert av: Kamikaze1 på 2002-08-08 22:10 ] Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 ehh, kun 70W? GF4 kortet skuker jo nasten alt dette alene etter hva jeg har hørt... (rett meg om jeg tar feil her) Lenke til kommentar
Kamikaze1 Skrevet 8. august 2002 Forfatter Del Skrevet 8. august 2002 Quote: Den 2002-08-08 23:26, Jannis-15 skrev:ehh, kun 70W?GF4 kortet skuker jo nasten alt dette alene etter hva jeg har hørt...(rett meg om jeg tar feil her) At geforce4 skal ta 70W høres litt drøyt ut. Den største strømforsyningen man får nå til dags er jo på rundt 360 svjv. Og her er det jo snakk om et PCI kort (og MX), og de er jo ment for eldre PC'er som ikke har så stor strømforsyning. Hvor fikk du høre hvor mye strøm geforce4 bruker? Jeg skulle gjerne visst hvilket kort jeg kan kjøpe sånn at jeg slipper å prøve og feile ørten ganger.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå