fudun Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Men hvorfor i alle verden vil det ikke funke? Har en Lite-On brenner som master, og en seagate 160gb som slave, funker fint.. Bytter til Seagate 250gb, og da vises ikke brennern i windows xp. Alt står på cable select. Er det noe spesielt med 250gb-utgaven? (tror det er en 7200.8) Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Lønner seg ikke å ha cd/dvd og hdd på samme. Jeg mener det senker overføringshastigheten fra harddisken betydelig... Men du kan jo se om det fungerer å sette på vanlig master og slave på enhetene, og jeg ville da satt HDD som master. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Skal jeg ha tre disker og en brenner, så må jeg nok ha brenner og hd på samme kabel. Det er klart det kan gå utover overføringshastigheten, og det er viktig at brenneren blir matet med nok, derfor ville jeg ha den som master. Merkelig at den ene disken saboterer. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Har sett det mange ganger før med både disker og CD-rom. Noen kombinasjoner bare ER inkompatible! Men som oftest fikk jeg det til med "kreativ" jonglering med jumperene på begge enheter. Og da mener jeg instillinger som ikke skulle virket" F. eks. slave på begge, eller CS på ene og slave på andre. Prøv deg fram du! Lenke til kommentar
fudun Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Takk for tipset. Skal prøve litt når jeg kommer hjem fra jobb igjen. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Ikke bruk cable select - det lager ofte krøll. Sett hver enhet manuelt til master og slave. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Kom til å tenke på en ting, du har selvfølgelig gått inn i BIOS og skjekket at begge enheter står til AUTO? Hvis en gammel USER innstilling på Seagat'en henger igjen i BIOS, er det jo ikke rart hvis det ikke funker... Lenke til kommentar
eggi Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Hvorfor ikke bruke en IDE til USB 2.0 adapter på brenneren så får du plass til 4 harddisker, brenneren vil yte litt dårligere, men til gjengjeld vil jo diskene fungere bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå