Xvani Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Har Mandrake 10.1 (har det kommet noe nyere? vet de har skiftet navn til Mandriva) Har gått inn på control center, hardware og kjørt veiviseren. Der sto den som WarpLink 802.11 adapter, men det er en Jensen USB (trådløst nettverks plugg) I veiviseren fikk jeg beskjed om å bruke Windows driver, så putta inn CDn og innstallerte derfra. Alt så ut som om det var bra, og fikk opp "installing packages" som endte brått i feilmeldingen: "an unexpeted error has happened: Can`t open /etc/wlan/wlancfg-DEFAULT for reading: no such file/directory. Hva i svarte? Og hvordan fikser jeg det? TUSEN TAKK for svar Endret 24. august 2005 av Xvani Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hei. Det jeg ville gjort, er å legge inn Mandriva Limited Edition 2005, som er nyeste stabile utgave. Ellers kan det nevnes at Mandriva 2006 ble nettopp sluppet som beta 3, så OE kommer vel i oktober eller der omkring. Sitter selv på siste cooker edition, og den er ganske så stabil, med det nyeste av det nye Har du forresten sjekket at kortet ditt er støttet med linux drivere? Google kan sikkert hjelpe deg litt med det. Ta en titt på ndiswrapper prosjektet. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Det jeg ville gjort, er å legge inn Mandriva Limited Edition 2005, som er nyeste stabile utgave. Ellers kan det nevnes at Mandriva 2006 ble nettopp sluppet som beta 3, så OE kommer vel i oktober eller der omkring. Testet 2006 B3 i går, og vil si at den er meget stabil for å være en Mandrake-beta. Fant egentlig ingen ustabiliteter og feil i den som trakk veldig ned. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 (endret) må jeg laste ned hele på nytt? Eller er det en upgrade/update funksjon i mandrake jeg kan bruke? Endret 24. august 2005 av Xvani Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Ja det går an. Du endrer speilene (mirrorene) fra official edition, til Cooker. Dette kan gjøre på en enkel måte ved å følge instruksene til easyurpmi: http://easyurpmi.zarb.org/ kortversjon: dra opp et konsoll. su: urpmi.addmedia main ftp://ftp.uninett.no/pub/unix/Linux/Mandr...i586/media/main with media_info/synthesis.hdlist.cz urpmi.addmedia contrib ftp://ftp.uio.no/linux/Mandrakelinux/deve...6/media/contrib with media_info/synthesis.hdlist.cz urpmi.addmedia plf-free ftp://plf.time4t.net/pub/plf/mandrake/free/cooker with synthesis.hdlist.cz urpmi.addmedia plf-nonfree ftp://ftp.free.fr/pub/Distributions_Linux...non-free/cooker with synthesis.hdlist.cz så tar du en urpmi --auto-select Lykke til! Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 TimeTwister: Han kan jo ikke oppdatere fra FTP-servere hvis han ikke har tilgang til internett. Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Siden han prøver å bruke wlan, og spør om det finnes en upgrade funksjon som gjør at han ikke trenger å laste ned ISOene, regner jeg med at han har vanlig lan tilgang...de fleste med wlan tilgang har normalt sett også lan tilgang Men jeg kan jo ta feil! Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 hmm, ja, var det jeg tenkte på... Takk for svar, men blir vel enklere å laste ned og brenne ut (gidder ikke flytte nettverkskort tilbake samt PCn opp der routeren står) Hvor mye ressurser krever dette OS'et? Lenke til kommentar
olear Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Ressurser er avhengig av hva du skal kjøre. Kjører du KDE eller GNOME så krever de en ganske ok maskin. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 KDE.... Det er ingen system req's som i spill noe sted? Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Om du ønsker noe lettere enn gnome-kde, kan du legge inn feks enlightenment, eller noen av de andre lettere vindusbehandelerne. sysspec på kde....tja, allefall noe som ble kjøpt på 90-tallet eller senere Selv om linux generelt sett er mindre ressurskrevende enn windows, er ikke det ensbetydende med at hullkortmaskiner vil få nye storhetsdager under Linux Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 det er snakk om en p3 500Mhz 512kb cache og 256MB ram Grafikk kort er et matrox G400 Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Kortet ditt er faktisk en Warplink (siden Jensen bare har rebranda). Ta en titt på sidene til wlan-ng, der står det hva som skal gjøres for å få igang kortet (håper inderlig mandrake har med linux-wlan-ng). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå