Gå til innhold

Student pc til under 8000

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på utkikk etter en billig, men bra bærbar datamaskin. Jeg har lest gjennom mange poster her på forumet samt sticky uten at jeg føler meg i noen bedre stand til å velge et fullgodt alternativ. Har vært innom mange nettbutikker, samt lest en del tester balnt annet dinside.no.

Pcn skal i hovedsak brukes til:

• Internett
  • Vanlig kontorarbeid (word/excel)
  • Jobbe i Photoshop
  • Se dvd
  • Musikkavspilling

Krav bør være at den ikke veier alt for mye da den skal dras frem og tilbake til skolen, har trådløst nettverkskort. Tror ikke det er behov for noen større harddisk enn 40GB, DVD brenner er ingen nødvendighet, er heller ikke avhengig av et veldig bra skjermkort da pcn ikke vil bli brukt til spilling. Det er også en fordel om OS ikke er inkludert da jeg har dette fra før.

Noen med noen bra tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge to ser jo forholdsvis bra ut. Desverre er ingen av dem på lager :(

Er det noen som har noen erfaringer med disse maskinene? Eller har andre å anbefale?

Hvordan er Sempron prosessorer i forhold til andre prosessorer som er å finne på billige maskiner? Hva er f..eks best av en AMD Sempron 3000+ prosessor og en Intel Celeron M 360J 1.4 GHz prosessor? Ser den Acer maskina fra MPX er utstyrt med en Sempron prosessor. Den virka forresten nesten for bra til å være sann? 80 GB, 512 minne, DVD-DUAL brenner og trådløst kort.

Hvordan er det forresten å sette inn en ny minnebrikke? Hvordan gjøres det, er godt kjent med det på stasjonære datamaskiner, men aldri gjort det på bærbare. Begynner å bli mer og mer klar for Acer Aspire 3003LC/AMD Sempron 3000+ nå, hvis det er noe å utsette på den setter jeg stor pris på om noen sier ifra :)

Endret av oleisbest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...