Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbånd og kundeservice

Anbefalte innlegg

Så nettop artikkelen i digi om kundeservice. At det blir slått hardt på dårlig kundeservice. Blir veldig interessante tider fremover, spessielt når en begynner å lese noen av erfaringer her på forumet.

Hvem er deres leverandør, og har dere hatt erfaringer med kundeservicen deres ? Gi gjerne karakter fra 1(sux) - 5(bra) og gjerne en liten begrunnelse hvorfor.

Bluecom - 4 - pga litt lange ventetider av og til, men ellers veldig bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Start.no får 1 hos meg, iallefall foreløpig.

Har ikke snakket med dem siden jeg bestilte internett, (var akkurat da de lanserte de nye linjene sine i mai engang) Ringte i 3-4dager uten å få svar, mulig det var mye trafikk siden de nettopp hadde lagt ut linjene men får være måte på..

Har også send 4mailer og har kun fått svar på 1 :ermm:

Men kanskje det har forbedret seg nå ?

Min erfaring er iallefall dårlig..

Lenke til kommentar

Hmm.. kan ta for meg nextgentel. Her kan jeg bruke samme taktikk som de har på kundesidene ved å vise et tullete gjennomsnitt når det kommer til ventetid på telefon:

ventetid på telefon: -1

Jeg er lei av å vente 40 min. på telefon bare for å så bli satt over til fakturavdelingen og vente 20 min. til.

kvalitet på support: 3,5

Synes de hadde flere flinke folk før, nå går det litt lenger i mellom før man treffer noen som kan sine saker og ordner ting raskt.

respons på mail: 1,5

Får man noen respons? Jeg kunne gitt 0,5 ekstra fordi det hender at de sender ut mail om at ting er i orden etter at man har vært i kontakt med dem på telefon. Men all ventetiden oppveier dette.

Gjennomsnitt: 1,33

edit: begrunnet ting litt bedre

Endret av Zenit
Lenke til kommentar

nextgentel: 1

Bestillte delta abbo., men fikk ikke hastigheten jeg skulle ha, ringte, og satt en time i kø..

Fikk beskjed om at ingen egentlig visste hvorfor jeg hadde så lav hastighet(men de visste at jeg hadde det, hun damen så det på datamaskinen sin sa hun i allefall.)

hun skulle visst snakke med en annen tekniker i løpet av kvelden.

her sitter jeg en uke etterpå men suxx0r 2mbits linje:(

de nekter forresten også å svare på email :no:

Endret av snoopg
Lenke til kommentar

Direct Connect - 5

Jeg hadde problemer med linjen etter at den ble innstallert. Gammel og sær DSLAM gjorde at jeg ikke klarte å synce med modemet jeg hadde til å begynne med. Måtte gjennom flere modemer før vi fant en som klarte å kommunisere med den sære NOKIA DSLAMen. Kundeservice var veldig behjelpelige og serviceinnstilte hele veien.

Så jeg har bare positive erfaringer med dem.

Ellers kan jeg si at det har vært kort ventetid hver gang jeg har ringt.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Tror det blir en del dårlige karakterer fra NGT kunder her ...

Min bedømmelse av NGT:

Ventetid på support: (mail, tlf) 1

Går alt fra 15 til 50 mins før man får svar. Dessuten blir det dyrt når man ringer fra mobil. Musikken er grusom, og man får gjerne servert den samma musikken i repeat. Dessuten blir man satt over fra avdeling til avdeling og blir pushet lengre tilbake i køen hver gang dette skjer. Har aldri sendt dem mail, kun holdt meg til tlf.

Kvalitet på support: 4

Har alltid fått hjelp (til dels grundig også) på det jeg lurt på. Spesielt folka på 2 linje support har det nivået av kunnskap man kan forvente seg (ihvertfall de jeg har snakket med) De gangene jeg har ringt har de forsøkt etter beste evne å hjelpe meg. Alt i alt er jeg rimelig fornøyd her. Folka på faktura, og levering har også hjulpet meg tilfredstillende de gangene jeg har snakket med dem.

Kvalitet på tjenester (mail, kundesider, broadpark tjenester o.s.v) 3

Litt ustabil mail, kundesidene er OK å navigere seg rundt på, og man får grei info om det man trenger. Broadpark tjenestene har jeg ikke benyttet så her kan jeg ikke gi noen bedømming.

Kvalitet på linjen (stabilitet, hastighet): 4

Har, inntil sist uke, alltid fått den hastigheten jeg skal, og linja har alltid vært fjellstabil. Men fikk problemer sist uke som ikke har løst seg enda og dermed kan jeg ikke gi dem en 5'er.

Alt i alt har jeg OK erfaringer, selv om ventetiden er håpløs lang på support tlf.

Totalkarakter 3,5

Endret av Ligaya
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...