goliatmo Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) JObber med min første PC! når jeg fjerner alle kontakter untat strømkabelen og den lille firkantede for å se om den funker (jeg mangler flatkabelen). Når jeg skrur på maskinen begyner de minste viftene bare å rykke! ingen ting annet! Hva i alverden feiler det den stakkatr PC'n min? PS: beklager den dårlige emnetittelen, det var ikke plass til en nermere forklaring... EDIT: merker en svak strøm fra strømforsyningen og! Endret 22. august 2005 av goliatmo Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hva mener du med "merker en svak strøm i fra strømforsyningen og"?!? Trådløs strøm? Tror jeg går å gjemmer meg i såfall! Hvis du kan forklare litt nærmere hva du har gjort kan jeg sikkert hjelpe deg... Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Det at du merker en liten strøm, regenr jeg med er når du tar på kabinettet. Dette kan tyde på jordingsfeil. Prøv å plugg PC'en til en skikkelig jordet kontakt. Jordede kontakter har man på bad og der vaskemaskin står i allefall. Sett kabinette oppe på vaskemaskinen f.eks og plugg den til der vaskemaskin er vanligvis plugget til. Fyr opp og se om du merker strømmen da. Ellers så kan de høres ut som om strømforsyningen er for liten, at den da ikke klarer å levere nok strøm til alle komponentene. Litt usikker på om du mente i innlegget ditt at du har testet å starte Pc'en med bare den store ATX + 12VP4 kontakten i. Jeg vil anbefale det i allefall og se om viftene fyrer og om du får BIOS vinduet på skjermen også. I allefall vil det være fint om du skriver på hva slags komponenter du har, strømforsyning, hovedkort, cpu, ram etc etc. Jo mer info jo bedre analyse kan vi andre her få til. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 Den funker nå, det var LED kablene som var koblet feil (strevde litt med pluss og minus ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå