hdanielsen64 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Hei Skal søke om stipend for videregående opplæring, og lurer på en ting; hva regnes som en stefar? Må min mor være gift med han for at han skal være min stefar, eller holder det at de bor sammen? Noen som vet? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Registrert partnerskap skal være sidestilt med ekteskap i denne situasjonen. Felles bostedsadresse er det ikke. Lenke til kommentar
hdanielsen64 Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Registrert partnerskap skal være sidestilt med ekteskap i denne situasjonen. Felles bostedsadresse er det ikke. Aha, det vil si at jeg ikke trenger å fylle inn stefar? tror ikke de er registrert partnere, men de har ett felles barn... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Det bør du finne ut. Foresatte skal vel skrive under og bekrefte at opplysningene stemmer. Lenke til kommentar
hdanielsen64 Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Det bør du finne ut. Foresatte skal vel skrive under og bekrefte at opplysningene stemmer. Har ringt dem nå, og jeg skal kun fylle inn mor = jeg får stipend i år Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Tips til alle: Ikke skriv på mer enn en foreldre og velg den som tjener minst for da får dere mere Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Vel, sjekker de det opp og ser at du ikke har fylt ut riktig kan du i verste fall miste retten til stipend og studielån. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Vel, sjekker de det opp og ser at du ikke har fylt ut riktig kan du i verste fall miste retten til stipend og studielån. Tja, grunnen til at jeg vet dette er fordi vi selv var usikre på hva vi skulle skrive og derfor ringte moren min til de som styrer med dette og det var de som ga oss tipset Lenke til kommentar
hdanielsen64 Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Vel, sjekker de det opp og ser at du ikke har fylt ut riktig kan du i verste fall miste retten til stipend og studielån. Tja, grunnen til at jeg vet dette er fordi vi selv var usikre på hva vi skulle skrive og derfor ringte moren min til de som styrer med dette og det var de som ga oss tipset Lånekassen tipset dere om å jukse på skjemaet, ved å kun fylle inn en forelder? Uansett, dersom man jukser, og det blir oppdaget, blir alt omgjort til lån. Noe som er veldig kjedelig:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå