Zappza Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Hei! Jeg tror det er en eller annen komponent som senker PCen min, Treigere i spill osv... Et eks når CPU, HK RAM var nytt så loadet jeg Warhammer 40k: Dawn of war raskest av alle, nå er jeg sist... Kompisenes PC er ikke forandret siden da. Kan ikke spill Singleplayer BF2 på Medium en gang uten en himmelsk lagg osv... Regner med at bots i bf2 går på CPU ikke sant tidligere i år klarte jeg 32bots på high uten lagg... Systemet er det samme hos meg, men jeg hadde feil med hovedkortet og fikk til sendt et akkurat likens... Har nyeste drivere til skjermkort (driverene suger! Kan ikke se film med de!) Nyeste til HK, Skjerm, osv... Bruker Trend Micro Internet Security 12, har ikke kjørt Ad-ware sjekk på leenge hatt så mye dill med pcen. Jeg tror det er CPU som er litt fucka, tok 3Dmark 03 testen og der fikk jeg 126.5 i CPU sammenlagt mens en kompis med AMD Athlon Barton? 3200+ uklokket fikk 420.4... Noen som har en ide? Takker for ALLE svar! Specsene er: AMD64 3200+ @2.4Ghz, 1536 DDR400 ram, Leadtek Geforce 6600GT 128mb AGP, Maxtor DiamondMax 10 160gb IDE 8mb cache, Maxtor DiamondMax 9+ 120gb SATA 8mb cache, Samsung Spinpoint 120P 200gb IDE 8mb cache alle disker på 7200rpm.. Endret 23. august 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Knast Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) det er rett forum (i forhold til hardware, akam osv., men burde kanskje vært postet under "PC-en fungerer ikke, og jeg aner ikke hvorfor").. grunnen til at en PC plutselig begynner å gå sakte er ofte liten harddiskplass, spyware... med en så bra PC som du sier du har er det noe galt om det går så sakte hvertfall.. andre ting som kan ha skjedd er at du har en driverfeil (har du oppdatert noen drivere i det siste?) om du ikke finner noen annen løsning så kan jeg nesten garantere at formatering hjelper.. kjedelig, men effektivt.. om det mot all formodning ikke skulle virke har du en feil på noe av hardwaren din.. Endret 17. august 2005 av lathorv Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 mitt første tips er å søke gjennom maskinen for Spyware/adware/malware/virus ad-aware spybot search & destroy hijackthis ++ samt et god antivirusprogram og firewall (kan anbefale avast antivirus (gratis) og zonealarm). Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Har nyeste drivere til skjermkort (driverene suger! Kan ikke se film med de!) Nyeste til HK, Skjerm, osv... Bruker Trend Micro Internet Security 12, har ikke kjørt Ad-ware sjekk på leenge hatt så mye dill med pcen Lenke til kommentar
Dastardly Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Har du hatt samme windows-innstalasjon hele tiden? Windows blir tregere og tregere etter hvert som tiden går. Filer blir mer fragmenterte, det samler seg opp mer og mer rusk i registeret, osv. Man bør formatere og reinnstallere windows ihvertfall to ganger i året, kanskje oftere om man innstalerer og fjerner mange spill/programm. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Har ikke hatt samme Windows install nei... Tror nok registret mitt er ganske tomt. Eneste spillene jeg har installert på denne Windowsen er BF2, og Halflife 2... Har reinstallert minst 3 ganger i løpet av dette året... Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Har ikke hatt samme Windows install nei... Tror nok registret mitt er ganske tomt. Eneste spillene jeg har installert på denne Windowsen er BF2, og Halflife 2... Har reinstallert minst 3 ganger i løpet av dette året... Joda, men ettersom du ikke har kjørt noen form for spyware-bekjempende program (om jeg forstår deg rett) så behøver det ikke nødvendigvis å gå så veldig lenge før man får sirup-pc dersom man er litt uforsiktig på nettet. Et lite spørsmål: Har ytelsen gradvis blitt dårligere, eller skjedde det på et bestemt tidspunkt? Dersom det skjedde på et bestemt tidspunkt, kan du huske om du foretok noen endringer på PC'en som kan ha forårsaket problemet? Ny hardware, ny antivirus/brannmur, droppa pc'en i gulvet, osv.. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Den ble vel verre etter vært... Er ganske forsiktig på nettet, bruker Opera, bruker bare sider jeg vet er sikre... tok en spy ware sjekk fant bare en med Ad Aware og ingen med de andre... Har rigtignok ikke tatt spyware sjekk men så hear jeg formatert og reinstallert windows tre fire gang på en måend... Endret 17. august 2005 av Zappza Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Postet i grunnen tråden her fordi jeg tror det er CPU som er litt fucka, tok 3Dmark 03 testen og der fikk jeg 126.5 i CPU sammenlagt mens en kompis med AMD Athlon Barton? 3200+ uklokket fikk 420.4... Endret 18. august 2005 av Zappza Lenke til kommentar
Knast Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Postet i grunnen tråden her fordi jeg tror det er CPU som er litt fucka, tok 3Dmark 03 testen og der fikk jeg 126.5 i CPU sammenlagt mens en kompis med AMD Athlon Barton? 3200+ uklokket fikk 420.4... 3dmark testene går mye mer på skjermkort.. CPU gjør sjelden en større forskjell her.. Lenke til kommentar
underground Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 CPU testen i 3dmark tester jo CPU ytelse. Var jo veldig stor forskjell på scoren på de to maskinene. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Ikke overklokk cpuen. Prøv skjermkortdrivere som er anbefalt til skjermkortet ditt på produsentens hjemmeside. Lenke til kommentar
schwami Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 At ting går tregere enn før kommer sjelden av en hardware-komponent, bortsett fra om det er feil på harddisken. Ting du kan sjekke: innstillingene i bios er korrekte, det ikke er et program som kjører hele tiden og gir dårligere ytelse det ikke er spyware/virus som kjører i bakgrunnen drivere er riktig installert for hardware Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 har ikke kjørt Ad-ware sjekk på leenge hatt så mye dill med pce Den tok eg ikkje, kva har du på PCen som gjer at du ikkje kan kjøre Ad-Aware? Ta ein runde Ad-Aware, MS Antispyware og Spybot. Formatering er kanskje ein ide? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Har drivere som er anbefalt til mitt Skjermkort, Skal prøve uten OC, BIOS er nok rett, har resetta den 2 gang + at jeg brukte samme instillinger da det virket, har ingen spyware eller virus. Det jeg mener med at jeg ikke har kjørt sjekk er at det ikke har vært vits siden jeg ikke hadde vært på internett. Har kjørt Ad-Aware, ingenting Endret 22. august 2005 av Zappza Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Ja formatéring er en god idé. Hvor lenge siden ble det gjort sist? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 Formaterte når jeg reinstallert Windows, ca 1,5 uke sia Lenke til kommentar
XodiloS Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Det med at du ikke kan se film kan du fikse ved å gå inn på nvidia display color correction og sette color profile til advanced. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Er ikke faegene, (les:post Feil med Skjermkort) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hadde du problemet før du formaterte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå