Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Svakt signal på trådløst bredbånd

Anbefalte innlegg

Borettslaget jeg bor i har fått installert tråløst bredbånd fra firmaet b2c Norge. De leverer en rask tilgang, men jeg opplever at signalet er svakt. Jeg får kun signal i rommet som er nærmest utgangsdøra. Leverandøren sier at de gjør det de har forpliktet seg til, skal jeg distribuere signalet videre i leiligheten, er dette opp til meg. Det er i grunnen greit, abonnementet er svært billig. Nettet fungerer fint på min stasjonære pc, men jeg ønsker også å bruke bærbar pc i resten av leiligheten.

Hva trenger jeg for å få et sterkere signal som kan nå flere pc'er? Jeg har hørt at en bridge er løsningen. Komplett har f.eks denne: Linksys WET54G og denne: Linksys WET54GS5

Har noen erfaringer med dette problemet? Jeg trenger altså å sende et trådløst signal videre trådløst.

Håper noen kan hjelpe.

Endret av drfredf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener noen sa til meg en gang at en bridge er avhengig av et sterkt signal. Betyr dette at en bridge ikke er løsningen for meg? Har noen andre her erfaringer med selskapet b2c Norge? De leverer en rask bredbåndslinje for 199 i mnd ..

Lenke til kommentar

en brigth trenger akuratt like bra signale som en client(laptop) men du kan kjører wrt54g og booste den så den sender ut sterker :=) som du ikke kan med laptop.

skal du ha en regn brigth vile jeg godt for en wet11 eller wet54 den ser simpel, men kan ikke boostes noen ting.

hadde det vært meg hadde jeg:

skaf deg en antenne og en wrt54g og satt alt i en plast box på veggen ut og en tp inn med poe så du kan ha strøm box'en tilkoblinga inne.

prisen er ikke så ille heller

box = 100kr (alle elektro firma har den plass til en wrt og antenna)

wrt54g = 550kr sjekk pris guiden her på hw.no

antenna = rundt 500-600kr med kabel skal være rp-TNC for at den skal passe i wrt.

og en tp og litt lodding så du får poe=(strøm over tp)

Endret av ranvik
Lenke til kommentar

Ok, takk for svar. Jeg skal ikke drive med lodding eller å lage egne bokser og sånt. Er bright og bridge det samme?

en tp inn med poe så du kan ha strøm box'en tilkoblinga inne.

dette blir litt gresk for meg ...

Det jeg lurer på er: Sender bridgen ut et eget signal som er sterkt nok til å dekke leiligheten min, eller videreformidler den det svake signalet som jeg får inn fra leverandøren? For det signalet jeg får er ikke sterkt nok til å videreføres. Var det forståelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...