Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lattlig lav hastighet?

Anbefalte innlegg

Nå i det siste har hastigheten min gått opp og ned som en jojo. Noe er helt klart feil.

Min egentlig hastighet er 1024kb, noe jeg fikk før på alle upstream/downstream tester, men nå får jeg nesten ikke 200kb engang. Jeg har ikke trådløst. Så det er trolig ikke naboen som knabber alt til sin torrent download ;)

Jeg har et ( Telenor Pluss abno 1024/256, ikke oppgradert ennå. ) SpeedTouch510 modem og lurte på om hardware feil kan gjøre slik at data overføringen går så drastisk ned?

Noen andre som har vært borti samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er du ikke alene om.Jeg bor på Nordkisa ca 1 mil unna Gardermoen og har en 2048/256 linje fra Bluecom.De siste 14 dagene har inn hastigheten vært ca 100 kbit/s,kjørte tptest nå og fikk enorme 46kbit/s.

Har sendt et par mailer til noe de kaller for kundeservice og de gidder ikke engang og svare.

Heldigvis så har bindingstida gått ut.

FY Bluecom. :angry:

Lenke til kommentar
Det er du ikke alene om.Jeg bor på Nordkisa ca 1 mil unna Gardermoen og har en 2048/256 linje fra Bluecom.De siste 14 dagene har inn hastigheten vært ca 100 kbit/s,kjørte tptest nå og fikk enorme 46kbit/s.

Har sendt et par mailer til noe de kaller for kundeservice og de gidder ikke engang og svare.

Bluecom driver å oppgraderer linjene nå da, det kan vel kanskje komme litt problemer av det..? Ikke veit jeg..

edit: nei kanskje ikke i 14 dager :p

Endret av erlendru
Lenke til kommentar

Bluecom driver å oppgraderer linjene nå da, det kan vel kanskje komme litt problemer av det..? Ikke veit jeg..

edit: nei kanskje ikke i 14 dager :p

Mulig det,men dette går på telenor sin sentral.

Lenke til kommentar
Alle ADSL linjer har hastigheter oppgitt i kilo/megaBIT per sek. (kbps/mbps)

Altså, i Nettleseren/programmet ditt telles det nok som kiloBYTE per sek. (kb/mb)

1kilobyte=8kilobit

Dette vil da si at du teoretisk sett kan "bare" laste ned på ca. 128kb

Tulling!

Lær deg å lese teksten rigktig før du skal begynne å belære noen.

Det jeg sa, var at jeg skal ha og har fått 1024kb (merk liten b ) før, men nå får jeg bare rundt 200kb (merk liten b igjen). Det er ca 1/5 del av den hastigheten.

128kb (med liten b, som du skrev) er i alle fall ikke den "teoretiske" høyeste download hastigheten man har på 1024kb.... Forde det er mye lavere enn 1024kb.

Ganske logisk, ikke sant?

Om du hadde tatt 1024/8 så hadde du riktig nok fått 128, men da heter det 128kB (merk stor B), ikke 128kb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...