iStephano Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 hei, jeg har Chitech kabinett å dens pcu vifte på 360w. Men jeg synes den bråker noe i H******. Gjennom logist tenking så er det vel bedre å skaffe meg en samma pcu vifte men på 340w. Hvor stor lyd forskjell er det på disse 2..? Mye? Blir takknemlig for svar fort fra dere. MVH BanAnus Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 En vifte på 360 watt? Det må være noe helvet*s til vifte Det er nok ikke viften, men selve strømforsyningen som er på 360W og viften til en 340W strømforsyning bråker derfor ikke nødvendigvis mindre. Jeg vil anbefale at du kjøper en Enermax silent plus series strømforsyning hos f.eks Komplett. Jeg har kjøpt den og hører den ikke når den står på laveste hastighet. Den er vel også rundt 340-360W. Prøv den. Dyr, men det er verdt det med tanke på støynivået. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 hehe... Det er ikke vifta som er 360w nei...(Hadde vært litt stilig da) ut i fra det jeg vet så er chieftec strøm-vifta en 80*80mm, men hvis du klarer å åpne den... så tror jeg du nesten ikke kan fjerne den fra strømforsyning... Så du må nesten kjøpe en enermax strøm-f hvis du skal ha stille strømforsyning... Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 8. august 2002 Forfatter Del Skrevet 8. august 2002 Ok, takker for svar. Humøret mitt steg nå 99% opp!! Da er det Enermaxen som blir vinnern da. Men jeg ser at det er 3 typer her: Enermax Silent series (som nevnt her ) Enermax Silent pluss Enermax Wispher series Hvem av disse er best? er dem alle like men med forskjellige fungsjoner eller er det forskjell på støy nivået? Har forestten ASUS A7V-333Raid og AMD Ahlon Xp2000 funker disse 3 viftene på dette hovedkortet/prossesoren? takker for svar. _________________ Du vet aldri før du har prøvd det... [ Denne Melding var redigert av: BanAnus på 2002-08-08 21:41 ] Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 8. august 2002 Forfatter Del Skrevet 8. august 2002 siden ingen svarer antar jeg at dem alle er like bra. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 whisper er nok den beste med tanke på støynivået.. Nesten lydløs Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 8. august 2002 Forfatter Del Skrevet 8. august 2002 Og den funker med ASUS A7V-333 RAID? Ikke noe problemer der? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Quote: Den 2002-08-08 21:35, BanAnus skrev:Da er det Enermaxen som blir vinnern da. Men jeg ser at det er 3 typer her:Enermax Silent series (som nevnt her )Enermax Silent plussEnermax Wispher seriesHvem av disse er best? er dem alle like men med forskjellige fungsjoner eller er det forskjell på støy nivået? Kjøp denne : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl Dette er den jeg har og den hører jeg ikke selv når jeg stopper CPU vifta (som forøvrig også er rimelig lydløs). Ikke kjøp Whisper series, den bråker visst litt mer i og med at du ikke kan stille viftehastigheten på den. Den jeg anbefaler kan du stille hastigheten. Den bråker en del på høyeste hastighet, men jeg merker ikke noen forskjell verken i kabinett-temperatur eller CPU temperatur på høyeste og laveste viftehastighet. Jeg har den konstant på laveste, og da er den som sagt ikke hørbar. Bare pass på at du kjøper den MED mulighet for å stille viftehastighet (Silent pluss). [ Denne Melding var redigert av: Afseth på 2002-08-09 11:40 ] Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Quote: Den 2002-08-08 23:28, BanAnus skrev:Og den funker med ASUS A7V-333 RAID? Ikke noe problemer der? Skal ikke være noen problemer med noen av de strømforsyningene på dette hovedkortet. Så lenge det har standard strømkontakt (og det har det) så virker det helt finfint. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 ok, takk for svar, dere har virkelig hjulpet meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå