benjamin84 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Hey, driver å speccer meg ny PC og prøver å gjøre den så linux kompatibel som mulig Denne gangen var turen kommet til TV-kortet, kan noen anbefale et bra kort til Ubuntu Linux? Helst et jeg kan få tak i på komplett.no ettersom jeg skal kjøpe WLan PCI kortet nevnt i en tidligere tråd derifra snart, og prøver å spare litt porto Lenke til kommentar
olear Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Kort basert på Brooktree brikkesettet er veldig godt støttet i Linux. Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 Kort basert på Brooktree brikkesettet er veldig godt støttet i Linux. Vet du hvilket spesifikke kort det er? Leste litt rundt på noen Ubuntu sider og så noen nevnte Hauppage, noen her som har hatt gode erfaringer med disse kortene i linux? Lenke til kommentar
zzzneo Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Hauppauge PVR-250 med IVTV driveren. Må lastes ned og kompileres manuelt, men det er ikke noe pes. Har ikke heelt fått til MythTV, men lyd og bilde i VLC er minst like bra som i Hauppauge programmet i Windows. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Jeg har et leadtek tv2000 expert, og det bruker cx8xx-modulen. Foruten å spy ut masse informasjon til debug-loggnivå er det fullt mulig å bruke tvtime til å se på tv. Metning, kontrast og farger må justeres for å få et brukbart bilde og jeg har enda ikke sett muligheten til å "ta opp" via tv-tuneren, men det fungerer altså Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå