BigJackW Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Ville valgt den andre jeg. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Alle burde unne seg minst en sub. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Ville valgt den andre jeg. den andre? Å ja, den ja..... Lenke til kommentar
Mato Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Cybervision> du har da peiling du kis. Jeg har valgt å gå for denne. Tusen takk for hjelpen din http://www.lsound.no/index.php?side=info&id=1432 åå nå fikk jeg lyst til og bytte sub altså jeg tror ikke tråstarteren blir misfornøyd , svs har jo utmerkede brukeromtaler Du må da unne deg en sub du også. Den kommer på 5500 kroner, å den sendes i november, plenty med tid til å spare til monsteret. ikke som arbeisledig Lenke til kommentar
Klette Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Bare pass på at elementet ikke blir for stort i forhold til forsterkern på suben. Du trenger masse ekstra power for å holde kontrollen på elementet i 250bpm Lenke til kommentar
Tore Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 dette er nok nøye planlagt fra produsenten... Hvert enkelt element får sin egenproduserte forsterker beregnet til kun dette... Min har Class-D forsterker, å er jævla tungdrevet, men kjapp å pressis som f... (ikke at jeg har sett hvordan en D forsterker er oppbygd, ikke hørtom før jeg kjøpte subben faktisk.. hmh...) Lenke til kommentar
Revox Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Greit nok at hardcore går passe fort, men det skal også sies at 80% av sangene benytter seg av dypbass som heller durer i en takt og ikke slår med lydløse mellomrom. Hadde det vært for goa eller psytrance bruk så er nok en 10" til toppen 12" et godt alternativ. En 15" funker fint til hardcore samt jungle, drum'n'base. Men tatt cl-15 sub'en i betraktning så tror jeg forsterker delen som sitter der rett å slett er for pinglete. Det er nok magneten på elementet også. clsc serien er jo mer eller mindre en VS serie i ny innpakning. (tråkker nok på noen tær nå) Men Cerwin Vega gikk dessverre konk og kommer mest sannsynlig aldri tilbake. Andre gode eksempler på det er f.eks Radionette Fins uhorvelig mange andre gode sub'er der ute. Ta en spørre runde på avforum eventuellt søk. Garantert noen andre som har spurt det samme spørsmålet. Får å nevne noen forskjellige sub'er som kan være verdt å ta en titt på. Audio Pro ACE Bass 2, Mission M5AS,B&W ASW700,Yamaha YST-1500,Sony SA-WX900 Lykke til Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Har en liten kommentar angående begrepet trege elementer. Et element som beveger seg med en konstant frekvens på 30 Hz - 30 svingninger i sekundet. uansett. At enkelte kan oppfattes som trege har med elementets oppbygning å gjøre, samt forsterkerens evne til å snu strømmen. Om elementet er skikkelig bygd vil du få like kjapp og presis respons fra en 18" som fra en 8" om forsterkeren evner å kontrollere elementet. Her er det mange fine uttrykk som slewrate og dempingsfaktor en kan grave seg ned i endeløse diskusjoner om, hehe Forøvrig et knallfint valg av sub @cybervision_ Du behandler ørene dine pent ser jeg Bygd suben sjøl eller er det SW 700 du har? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 en 8" å en 18" er vel umulig å få like presise... 30Hz er ikke problemet.. Problemet kommer når det skal ha kontroll over ellementet ved 100Hz eller 150Hz... Da kan fort billige aktive subber bli ukontrolerbare, i den forstand at forsterker mister kontroll over elementet ved høy effekt... Alltid kalt dette blaffring jeg, er det et faguttrykk.? hehe... Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Har en liten kommentar angående begrepet trege elementer. Et element som beveger seg med en konstant frekvens på 30 Hz - 30 svingninger i sekundet. uansett. At enkelte kan oppfattes som trege har med elementets oppbygning å gjøre, samt forsterkerens evne til å snu strømmen. Om elementet er skikkelig bygd vil du få like kjapp og presis respons fra en 18" som fra en 8" om forsterkeren evner å kontrollere elementet. Her er det mange fine uttrykk som slewrate og dempingsfaktor en kan grave seg ned i endeløse diskusjoner om, hehe Forøvrig et knallfint valg av sub @cybervision_ Du behandler ørene dine pent ser jeg Bygd suben sjøl eller er det SW 700 du har? Hehe, er nok en sw700s. Er knallbra fornøyd med den i samarbeid med 706s i front. Var litt i tvil da jeg kjøpte den, men den funker bra, spesielt innenfor samme merke. Angrer ikke et sekund på ht og sub. Til CV tror jeg SVS er litt lettere å integrere, da focal.jmlab og CV er etter min mening like forskjellige som porsche og hummer. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Jepp, der har du unektelig et poeng. JMLab, Morel og slikt er nok for silke og balsam å regne. Synd ikke flere unner seg en kikk på ting utenom det "vanlige" egentlig. Lenke til kommentar
tomin Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 system audio subben låter meget bra til musikk, har den selv og angrer ikke et sekund på kjøpet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå