Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bærbar PC starter ikke opp; kun svart skjerm

Anbefalte innlegg

Heisann,

Følgende skjedde med min CL56 fra Whitebox (jadda, vet jeg sliter nå... :no: );

I løpet av natten ble batteriet tomt for strøm. Da jeg skulle skru på neste morgen, var skjermen kun svart. Det eneste som skjer når jeg trykker på på-knappen, er at DVD-brenneren spinner litt, vifta starter og harddisken starter(tror jeg, denne bråker ikke så mye normalt..), etter to sekunder er alt helt stille bortsett fra en lav summing, antageligvis vifta. Det blinker kjapt to ganger i markøren for harddisk akkurat i det den starter. Og dersom jeg holder nede på-knappen, så slår den seg av igjen. For ordens skyld; skjermen er helt svart hele tida, den virker død.

Jeg har prøvd å boote med XP-cd-plate, men det eneste forskjellen da, er at plata spinner en stund, før den slår seg til ro.

Har også prøvd å starte uten DVD-brenneren i, uten noe forskjell. Også prøvd uten batteri, kun på strøm, men nei.

Har ennå garanti på PCen, men er som nevnt Whitebox, og jeg vil prøve ALT jeg kan for å unngå å sende den inn; vil jo liksom ha den tilbake før nyttår! :mad:

Er det noen som har noen stalltips? Får ikke gjort noe særlig, da jeg ikke tør å åpne for å titte inni (pga garantien)

Alle tips tas imot, og på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, og takk for svar.

Ja, det virker som den har tatt kvelden;

Har prøvd å trykke ned alle tastene, en og en, uten noen form for respons. Har også prøvd endel kombinasjoner, sånt som ctrl+alt+delete, dette også uten hell.

Jeg har kjennskap til at noen bærbare har en reset-knapp, har ihvertfall sett det på en Dell-maskin (reset av BIOS da, eller....?) Undrer på om det finnes en slik funksjon via tastaturet ellernoe...

Igjen, alle forslag tas imot med åpne armer :roll:

Lenke til kommentar

Siden ctrl+alt+delete ikke restarter pcen, tyder det på at noe er feil med pcen.

Du kan prøve clear cmos, men da må du nok åpne maskinen. Hvis garantien ryker om du gjør dette, så ikke gjør det. Clear cmos kan gjøres på to måter, den første er å ta ut batteriet på hovedkortet i noen sekunder, den andre er å benytte en jumper på hovedkortet (står forklart i brukermanualen til hovedkortet, hvis det følger med på bærbare pcer). Men jeg har ikke stor tro på at dette vil hjelpe, siden pcen virker så død.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...