Bromlexl Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Jeg har en 2år gammel medion bærbar PC/Laptop Den kunne jeg virkelig trengt til studier også videre i år. Men det er bare et problem. Plutselig en dag så skrudde den seg av. Så når jeg skulle starte den så fant den ikke noe opprativsystem. Viste seg at maskinen ikke fant hardisken Så jeg og broderen åpnet den opp til den lå der naken på bordet. Sjekket kontakter osv. Alt virket ganske ok. Så hva er galt tror dere??? *Hardisken gikk til helvete?? *Virus?? *Annet..... Trenger all den hjelpen jeg kan få. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Har en her og, IDE-kontrollører har tatt ferie... Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 .....han mener gå i bios load setup. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 Tror ikke det er mye å gjøre i bios load setup. Så vidt eg forsto det broderen sa (han av oss som har peiling) så tok han en titt der. Ingen harddisk å finne. Det er som du tar noe i usben og det ikke kommer opp...... Må si jeg stusset over at maskinen plutselig skrudde seg av og ikke virket etterpå Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Må si jeg stusset over at maskinen plutselig skrudde seg av og ikke virket etterpå Samme her, stussa på om jeg hadde fått virus som herpa biosen... Har en ekstra bay for en disk til men finner ikke den heller i bios, alt har bare blir grått, hverken auto eller manuell oppsett virker.... Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 Må si jeg stusset over at maskinen plutselig skrudde seg av og ikke virket etterpå Samme her, stussa på om jeg hadde fått virus som herpa biosen... Har en ekstra bay for en disk til men finner ikke den heller i bios, alt har bare blir grått, hverken auto eller manuell oppsett virker.... Hørtes ikke låvende ut. Kanskje det er et virus. Siden begge har det sammtidigt. Så da burde man vel på et eller annet vis få oppdatert bios eller noe. Stygg sak de her Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Har enda ikke klart å få orden på det HJELP Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 samme skjedde på min laptop når jeg installerte NIS 2005 på min bærbare i forrige uke. Fikk installert den og sånn, installasjonen var litt treig, men ellers ble den installert. Gikk for å spise middag, mens laptopen restartet etter installasjon av NIS. Alt så ut til å funke. Registrering kom opp og sånn. Satt å spiste middag, og jeg får plutselig se at det kommer opp en blåskjerm på laptopen, lar den bare stå da jeg regner med at det bare er en bagatell. Plutselig restarter maskina igjen, og da blir plutselig ikke OS funnet. Restarta maskina enda en gang. Og Windows XP Starta opp. Alt så ut til å funke greit, men siden at Norton var fucka så formaterte jeg igjen, det skulle jeg ALDRI ha gjort. Midt under formateringa begynner harddisken og lage fæle lyder. Fysj tenkte jeg. Her er det noe galt. Plutselig ble ikke disken funnet i BIOS. Laptopen må leveres inn for 3dje gang . Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Er dette et slags virus eller noe. Som fucker opp biosene til de som har bærbare pcer??....Siden så mange har samme problemene. Virker mer som det en som et tilfeldig sammentreff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå