HKRoed Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Hei! Sitter med en laptop der jeg får en feilmld om at filen C:\Windows\System32\ntoskrnl.exe er skadet og må erstattes. Lurer derfor på om filene som er lagret under "Mine dokumenter" blir sletter hvis jeg velger å innstallere Windows XP på nytt. Da UTEN å formatere Lenke til kommentar
K.. Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Det skal nok gå helt bra så lenge du velger å ikke formatere. Da lagrer den bare operativsystemet på nytt uten å endre andre filer. Vær oppmerksom på at du kanskje må ta over eierskapet på brukerkontoen din etter installasjon. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Du kan også prøve å kopiere den skadede filen fra installasjons-CD'en v.h.a. Recovery Console. Du må da starte opp PC'en med CD'en i og velge å starte fra denne. Du vil etterhvert få anledning til å velge å reparere en Windows-installasjon ved å trykke R. Her logger du på som Administrator. Kan du ikke passordet, prøv å trykk Enter (det kan være blankt). Deretter skriver du: copy ntoskrnl.exe c:\windows\system32 Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå