Th0mas Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Snip Alle qoutene dine unnatt den siste er tatt fra min post, ikke J@cobs Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Alle høyere ekstreme burde ha blitt sperre inne, drit i ytringsfriheten, det de sier er ikke verdt å høre enda mindre ta vare på.... Og hvor høy må du være for å kvalifisere til å bli sperret inne? Hvem skal få makt til å definere denne grensen? Lukter ikke dette av despoti og stigmatisering av høye personer? Lenke til kommentar
Samene Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Srkiveliefer er morsomme. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Snip Alle qoutene dine unnatt den siste er tatt fra min post, ikke J@cobs Ja, det kan ha gått litt for unna i svingene, men da kan vel du eventuelt forsvare synspunktene dine hvis du er uenig med meg på noen punkter (noe jeg vil tro du er) Lenke til kommentar
paroa Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 I Norge er desverre kommunister langt mer aksepterte enn "Høyreekstreme". Nå er jo ikke engang kleppe noen høyre-ekstrem, og jeg synes det er grusomt. Trekk statsstøtten sporenstreks. Håper det er en del fler som deler samme mening! Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Kleppe er høyreekstrem. Bare å se på nettsida til demokratene det. Og se på personene som var på valgmøtet sammen med Kleppe. Det var tidligere nynazister, ledere i rasistiske oganisasjoner, redaktører for rasistiske tidsskrifter. Demokratene kryr av tidligere og nåværende nynazister. Hvis ikke denne mannen er høyreekstrem så vet ikke jeg... Trekk statstøtten fra hvem? Det har da ingen verdens ting å si hvorvidt Kleppe kan kalles høyreekstrem eller ei. Poenget er at vi i Norge har ytringsfrihet, og det er fullstendig uakseptabelt å bombardere folk med egg fordi de ytrer meningen sin. Kleppe holdt seg innenfor norsk lov, det gjorde ikke gjengen som bombarderte han med egg. Det er trist at ikke man kan komme med saklige argumenter, men velger å ty til slike idiotiske handlinger for å ytre meningen sin. Jeg tar avstand fra Kleppe sine meninger, men jeg tar også avstand fra eggkasting og andre usakelige, barnslige virkemidler fra folk som ikke klarer å holde seg på et seriøst plan. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Organisasjoner som SOS rasisme og Ungdom mot vold bør ikke få statsstøtte. Når man ser hva de egentlig driver med, så er det ikke noe jeg vil at mine penger skal gå til. I UMV er det f.eks. opptil flere som er dømt for grov vold, også personer i høye stillinger i organisasjonen. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Organisasjoner som SOS rasisme og Ungdom mot vold bør ikke få statsstøtte. Når man ser hva de egentlig driver med, så er det ikke noe jeg vil at mine penger skal gå til. I UMV er det f.eks. opptil flere som er dømt for grov vold, også personer i høye stillinger i organisasjonen. Enig. Ikke for å kvele ytringsfriheten, men fordi de har tendenser til å ytre seg gjennom vold. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Og da er off topic diskusjonen om kommunisme, kapiatlisme mer mere flyttet til stickyen Den store "-isme"-debatten. Fortsett diskusjonen der. Geir Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 I Norge er desverre kommunister langt mer aksepterte enn "Høyreekstreme". Nå er jo ikke engang kleppe noen høyre-ekstrem, og jeg synes det er grusomt. Trekk statsstøtten sporenstreks. Han er ikke høyreekstrem nei? Men uansett, synes å ty til slike virkemidler blir å synke for lavt. Lenke til kommentar
[Protus] Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Kleppe har så vidt jeg vet aldri kommet med en uttalelse som bør kan kalles rasisitisk, og da mener jeg rasistisk. Å være kritisk til islam trenger ikke å ha noe med rasisme å gjøre! Imidlertid skal det ikke utelukkes at Kleppe er rasist innerst inne. Det er dessuten gode bevis for Kleppe og Demokratenes samrøre med høyreekstreme bevegelser og personer, ja de har til og med flere på listene sine. Partiets lokallag i Hurum innførte jo muslimfri sone på nettsiden sin, Klepeps kommentar var at "vi er et demokratisk parti, så vil lokallaget innføre muslimmfmri sone på nettet så støtter jeg det". Dette bør si det meste om Kleppe. Kleppe og partiet has skal jo liksom være solide støttespillere til Israel, og jeg mener deres kristne velgere burde være skjokkert over f.eks partiets samrøre med denne bevegelsen, som påstår jødene begikk statskupp i Norge etter krigen og som tror på Sions vise Protokoller (link) Endret 26. august 2005 av [Protus] Lenke til kommentar
T.L Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Jeg hadde vært enig i at statsstøtten til SOS rasisme skulle blitt trukket tilbake om de hadde organisert eggkastingen, men det var ikke tilfellet. Trond Thorbjørnsen og SOS rasisme støttet selve demonstrasjonen, som er helt legitimt. Eggkastingen tar de derimot avstand fra og omtaler som et feiltrinn. SOS rasisme kan ikke stilles til ansvar fordi noen i organisasjonen ikke kan oppføre seg. Lenke til kommentar
Fromage Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Jeg hadde vært enig i at statsstøtten til SOS rasisme skulle blitt trukket tilbake om de hadde organisert eggkastingen, men det var ikke tilfellet. Trond Thorbjørnsen og SOS rasisme støttet selve demonstrasjonen, som er helt legitimt. Eggkastingen tar de derimot avstand fra og omtaler som et feiltrinn. SOS rasisme kan ikke stilles til ansvar fordi noen i organisasjonen ikke kan oppføre seg. http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=132...sen%20som%20slo SOSrasisme sier de ikke vet hvem som slo Kleppe, men de er enige om at det var ingen av dem. Vel, ta en titt her. Det skulle vel ikke være vanskelig å gjenkjenne vedkommende i rød t-skjorte og "sekken full av toleranse". Talsmann for organisasjonen har han også vært - men nei, klart det var ingen av dem..... På denne siden er det også dokumentert (med bilder) andre tilfeller av vold fra denne statsstøttede organisasjonen. http://www.baksiden.net/sosrasisme.htm -- Moderator la på quotes her, siden det åpenbart er et sitat fra siden det linkes til og ikke posterens egen uttalelse. -- Endret 28. august 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
howzer Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Ingen slike organisasjoner bør få statsstøtte. De har som regel en agenda som er uforenlig med flertallets syn. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 SOS rasisme kan ikke stilles til ansvar fordi noen i organisasjonen ikke kan oppføre seg. Jo, organisasjonen kan i høyeste grad stilles til ansvar for hva deres medlemmer foretar seg når disse opptrer sammen. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 De som aksjonerte mot demokratene burde vært sperret inne spør du meg. Ja, det er lov til å demonstrere, selvfølgelig i siviliserte former, men å gå til angrep på noen som mener annerledes bør slås hardt ned på. De som ikke mener dette bør slåes hardt ned. Nei, fra spøk til revolver, rettferdighet er det mest urettferdige som finnes. Tenk på det dere. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Demokratene kryr av tidligere og nåværende nynazister. Hvis ikke denne mannen er høyreekstrem så vet ikke jeg... Nazismen er ikke høyreekstrem, men venstreekstrem. Demokratene er sosialdemokrater. HOHO...libertanere sin ufattelige trang til å bortforklare utskeielser som kommer fra deres egen ideologi. Endret 29. august 2005 av Luftbor Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Sier nasjonalsosialisme deg noe? Hvis man slår opp i synonymordboka, tror jeg vi vil få se f.eks. "nazisme". Dette har vi hatt en diskusjon om før, så om du vil se en lang liste med argumenter, så søk frem igjen tråden "er nazismen høyreekstrem?". Lenke til kommentar
trøls Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Så du skjønner ikke at det er en vesentlig forskjell mellom nasjonalsosialisme og sosialisme av typen «proletarer i alle land, foren dere»? Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Tenk om det virkelig var så forbanna enkelt at politikk kun handlet om en jævla høyre/venstre-akse. Ahh...noen ganger vil jeg også skru av hodet og se verden i sort/hvitt som denne hopen her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå