goliatmo Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Jeg jobber med min første PC og har begynt å sette i strøm til de forskjellige komponentene (sette strømledninger fra strømforsyningen til harddisk osv altså ) Skal jeg bruke strøm kablene som jumpere? det er jo flere kontakter på en ledning... eller skal jeg bruke en ledning til hver komponent PS:lit kronglete forklart... se tegning: nr.1 = bumper nr.2 = ledning hver for seg håper dere forstår spørsmålet Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Du må berre kople fleire komponenter på samme kabel, går fint det. Eg antar det kjem frå samme utgangspunkt uansett, så du ikkje vil overbelaste ein kabel, skal ikkje sei det for sikkert. Uansett så er det ikkje noko problem å bruke samme kabel til fleire komponenter. Eg har 3-4 komponenter pluss ei vifte og 2 på samme kabel, går så fint atte Endret 22. august 2005 av zeph Lenke til kommentar
Krezzo Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 det er bare å gjøre det hvordan du vil, det har ingen ting å si på ytelse ol. , de har ikke samme funksjon som ide-kabel, om det er det du mener. det er valgfritt Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 TRakk da lærte jeg noe i dag og Lenke til kommentar
Mr. Floppy Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Som det nesten ble nevnt tidligere, så skal du være litt påpasselig med hvor mye du kobler til på hver strømkabel. Strømforsyningen har en maks belastning på hver kabel som du ikke må overstige. Men normalt er det ikke noe problem hvis du ikke bruker ekstra strømfordelingskabler eller har utstyr som trekker mye strøm. Hvis du skal kjøre disker i RAID, så er det en liten, ekstra sikkerhet ved å koble dem på hver sine strømkabler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå