Gå til innhold

Hva er det som fjerner kviser raskest

MKej

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du blir ganske fort død av det, og jeg regner med at kviser ikke vokser på døde mennesker. Så du har en søster som tydligvis ikke er alt for dum.

Jeg tror jeg holder meg til diverse preparater (eller noe), skikkelig ansiktsvask morgen og kveld, og brød.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ikke fall for fristelsen å klemme ut kvisene! Det kan lage en infeksjon i kvisesåret og etterlate skjemmende arr. Vask ansiktet etpar ganger om dagen, med en mild og hudvennlig såpe, -men ikke skrubb! Det bare forverrer tilstanden. Det er antagelig en myte at dårlig hygiene, fet mat og usunn livsstil fører til kviser, -men for den som allerede er plaget med kviser kan disse tingene forverre tilstanden! Dersom du merker at enkelte matsorter som sjokolade, pizza o.l fører til oppblomstring av kviser, bør du unngå det så langt du kan. Velg vannbasert og mild kosmetikk, og fjern den nøye hver kveld. Dersom du er mye plaget, bør du unngå arbeidsplasser hvor man jobber med oljer og fett. Spør på apoteket om de foskjellige reseptfrie midlene som finnes til behandling av de lettere tilfellene av kviser. Men: Ikke gi opp dersom de ikke virker med én gang! Det tar tid å behandle kviser!
Lenke til kommentar
Min søster sa: Drikk vann, ikke spis brød, men knekkebrød og ikke sitt for mye foran dataen.

Bare tull.

Det med dataen kan muligens forsvares da man ofte berører ansiktet med hendene når man sitter i ro. Og med fettete fingrer, blir også ansiktet fettet, og kvisene spretter frem.

Lenke til kommentar

legg ansiktet i cola over natten. Alle kviser er borte da. Det meste annet å, men du får virkelig rensket opp.

Eller så funker jo å smøre inn ansiktet i frityr olje (sånn pommes frites ligger i). La det stå til det har tørket inn i huden. Noen dager etterpå så blir det kos!

Lenke til kommentar
"Clearasil Total Control" fungerer ganske bra mot kviser.

Det blir verre for noen få dager, og så blir du nesten glatt som en barnerumpe etterpå. Det er veldig viktig at du ikke slutter med det.

IKKE BRUK CLERASIL! Det tørker ut huden og gjør det enda værre! Info fra egne erfaringer og min gode onkel som er lege! For guds skyld ikke bruk det!

Bruker fuktighetskrem etterpå. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...