Khalifen Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Min søster sa: Drikk vann, ikke spis brød, men knekkebrød og ikke sitt for mye foran dataen. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Du blir ganske fort død av det, og jeg regner med at kviser ikke vokser på døde mennesker. Så du har en søster som tydligvis ikke er alt for dum. Jeg tror jeg holder meg til diverse preparater (eller noe), skikkelig ansiktsvask morgen og kveld, og brød. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Ikke fall for fristelsen å klemme ut kvisene! Det kan lage en infeksjon i kvisesåret og etterlate skjemmende arr. Vask ansiktet etpar ganger om dagen, med en mild og hudvennlig såpe, -men ikke skrubb! Det bare forverrer tilstanden. Det er antagelig en myte at dårlig hygiene, fet mat og usunn livsstil fører til kviser, -men for den som allerede er plaget med kviser kan disse tingene forverre tilstanden! Dersom du merker at enkelte matsorter som sjokolade, pizza o.l fører til oppblomstring av kviser, bør du unngå det så langt du kan. Velg vannbasert og mild kosmetikk, og fjern den nøye hver kveld. Dersom du er mye plaget, bør du unngå arbeidsplasser hvor man jobber med oljer og fett. Spør på apoteket om de foskjellige reseptfrie midlene som finnes til behandling av de lettere tilfellene av kviser. Men: Ikke gi opp dersom de ikke virker med én gang! Det tar tid å behandle kviser! Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Har ikke dette emnet vært oppe før? Lenke til kommentar
applemania Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 jepp, og holde fingrene unna! mange har den uvanen å pirke på ansiktet sitt. fy fy. Det gjør jeg, hvert fall hvis jeg er nervøs o.l. Jeg bruker i hvert fall Clean & Clear Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Saguna Silikol Skin heter den jeg snakket om. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Min søster sa: Drikk vann, ikke spis brød, men knekkebrød og ikke sitt for mye foran dataen. Bare tull. Det med dataen kan muligens forsvares da man ofte berører ansiktet med hendene når man sitter i ro. Og med fettete fingrer, blir også ansiktet fettet, og kvisene spretter frem. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Det gjør jeg, hvert fall hvis jeg er nervøs o.l. Gjøre det jeg også Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Hudbehandling (Klemming, forskjellige kremer og rensere) hos klinikk og laserbehandling, også hos klinikk FTW. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 tja, når kvisen kommer, så ta sats og spreng dem så det gule koselige greiene tyter ut.. så forsvinner dem manuellt. Lenke til kommentar
andre_sn Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 legg ansiktet i cola over natten. Alle kviser er borte da. Det meste annet å, men du får virkelig rensket opp. Eller så funker jo å smøre inn ansiktet i frityr olje (sånn pommes frites ligger i). La det stå til det har tørket inn i huden. Noen dager etterpå så blir det kos! Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Hvordan blir man egentlig kvitt kvisearr da? Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Hvordan blir man egentlig kvitt kvisearr da? Laserbehandling Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 "Clearasil Total Control" fungerer ganske bra mot kviser.Det blir verre for noen få dager, og så blir du nesten glatt som en barnerumpe etterpå. Det er veldig viktig at du ikke slutter med det. IKKE BRUK CLERASIL! Det tørker ut huden og gjør det enda værre! Info fra egne erfaringer og min gode onkel som er lege! For guds skyld ikke bruk det! Bruker fuktighetskrem etterpå. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Tørk dem ut med; - Alkohol - f.eks. i aftershave - Tannkrem (faktisk) Er gammel, men minnes at det hjalp... alkohol er sikkert ikke veldig sundt for huden i det lange løp. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Er gammel, men minnes at det hjalp... alkohol er sikkert ikke veldig sundt for huden i det lange løp. Og ihvertfall ikke tannkrom for å si det sånn. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Hjemmebrent. Fungerer sinnsykt bra. Altså veldig sterk sprit for det tørker ut kvisene helt. Men husk å bruke fuktighetskrem etter behandlingen! Lenke til kommentar
acon Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Roaccutan... Mest effektive jeg har vært borti... må til hud ekspert, da vanlig fastlege ikke har lov til å gi ut resept. Å så må du holde deg unna alkohol i flere måneder... Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Å så må du holde deg unna alkohol i flere måneder... Neida. Eg har vore på fylla medan eg har gått på Roaccutan. Gått heilt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå