ken8 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Lurte på om det var noen som hadde noen erfaringer ang. ASUS M6V . Blir den fort varm? Hvor lenge varer batteriet? God skjerm? osv. Prøver å finne en pc som har 1600x???? oppløsning, men er ikke så mange å velge mellom. PC'en bør ha innebygd Mic, IR(evt bluetooth), God batteritid, 5400rpm disk, eller raskere. DVD-brenner (helst dual layer, 8gig, men har ikke sett det enda) Håper noen kunne skrevet noen ord om denne pc'en, evt andre pc'er som er i samme gata. Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Hmm, jeg sitter også og vurderer en M6V som jobb-pc, dog uten widescreen. Ville vært veldig interessant med noen erfaringer eller tester, har ikke klart å finne noe ennå... Lenke til kommentar
nutcase Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) dere finner lite tester av den på nett. de fleste stedene i verden heter den Asus Z70V og Z71V (siste utgave). Da tenker jeg dere skal finne tester ken8: den du linket til hos komplett har dem også i 15" SXGA+ utgave med 760 prosessor (2 Ghz) 14995.- kroner koster den. og M6V har en brenner som brenner DVD+R duallayer. mvh. nutcase Endret 22. august 2005 av nutcase Lenke til kommentar
qwert Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) dere finner lite tester av den på nett. de fleste stedene i verden heter den Asus Z70V og Z71V (siste utgave). Da tenker jeg dere skal finne tester. Z71V er en helt annen PC, og M6V heter bare Z70V i de markedene hvor Asus markedsfører den som whitebookmodell fra mindre systembyggere og ikke som en 'ferdigbygget' Asusmodell. Men, ja: Det å lese tester av Z70V bør gjelde for M6V også, bortsett fra at Z70V ikke hat BT. Mye å lese på notebookforums.com og notebookreview.com. M6V er forøvrig allerede blitt oppgradert til X700 i stedet for X600, og heter da M6Va. Sistnevnte kommer sikkert hit på sikt. Edit: Hvis man søker så er det et par tråder på forumet fra før med intrykk fra enkelte som har M6V. Endret 22. august 2005 av qwert Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Er ikke Z70V etterfølgeren til M6V? Jeg mener å ha lest det et sted. Z70V kommer forresten i to forskjellige modeller. En med X600, og den nye som nylig ble sluppet ut, som har X700. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Er ikke Z70V etterfølgeren til M6V? Jeg mener å ha lest det et sted. Z70V kommer forresten i to forskjellige modeller. En med X600, og den nye som nylig ble sluppet ut, som har X700. Nope. Z70V er barebookmodellen av M6V, ikke etterfølgeren. I USA, for eksempel, hvor de mindre PC-byggerene selger Z70V under egne merkenavn, 'Built on Asus', selges ikke M6V som 'merke-PC'. Det samme gjelder flere andre modeller også. Begge er etterfølgere til M6N. M6V og Z70V har X600, mens de kommende M6Va og Z70Va har X700. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Da så Z70VA, eller refresh som mange kalller den er forresten ute nå. Har lest at det er flere som har fått den, men at det er leveringsproblemer. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) men at det er leveringsproblemer. Leveringsproblemer... Heh... Du mener såpeopera? Leste så vidt litt i noen av de trådene som skled ut i skittkasting og ble slettet på notebookforums.com. En av dem står fortsatt 'full av drama' på notebookreview. Satser på at vi slipper slike tilstander når M6Va kommer hit med tid og stunde. Endret 23. august 2005 av qwert Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hehe... Du har rett der ja. Er vel nettbutikker som går mot hverandre og sier forskjellige ting. Etter hva jeg har fått med meg. Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 PSData har M6Va inne. Link 15.4" skjerm og X700. Noen som har denne maskina, eller den gamle M6V? Er det virkelig aluminium og karbonfiber de bruker i kassa? Har sinnsykt lyst på den, virker som et meget godt kjøp til 13600, men ønsker gjerne å høre noen erfaringer om den. Lenke til kommentar
lavoll Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Har hatt M6V siden begynnelsen av august. Er veldig fornøgd med maskina, ein M6V med 1,86 ghz og 1 gb ram. Har 15" skjermen, 1440x1050 oppløysing. Skjermen er noko av det beste eg har sett på ein bærbar, med ein fantastisk lysstyrke. Ein ting ein skal være obs på er at det er brukt samme chassis på både 15" og 15,4". Så, dei maskinene er identiske, bortsett fra at 15" har ei ekstra, svart ramme rundt skjermen. Tastaturet er veldig bra, til tross for at FN og CTRL har bytta plass.. Ang. batteritid har eg vore oppe i ca 3,5 time med jamn jobbing (opera, photoshop, live for speed..). Ein fin detalj er mulighet for utskiftbar drev, sånn at ein kan bytte ut dvdbrenneren med batteri eller harddisk. Eg har x600 skjermkortet og har snart runda HL2 på 1440x1050 med alt på high (har satt ned kvaliteten på lyden, det hjalp veldig). Lydkortet virkar tilsynelatande bra, har ikkje prøvd muligheten for 7.1 surround. Vekta er lav (rundt 2,4 kg uten dvdbrenner) og maskina er ganske tynn. Sjølve designet er veldig pent, med aluminium og to nyanser grå i "påkostet" materiale. Knalldårlige bilder av min m6v: http://ia.lavoll.no/blog/asus/ Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hei takk for svar. Ser at articom snart får inn M6Va med noen helt syke spesifikasjoner for 15000. 15,4" skjerm med 1680x1050...greit nok. Det syker er cpuen....2,13 ghz p m. Det blir nesten for mye, hva slags varmeutvikling vil du tro det blir ut av en sånn cpu. Er redd for skikkelig med viftestøy. Hvordan er din maskin støymessig? Og er det virkelig karbon fiber de har brukt? Mvh Lightning Lenke til kommentar
lavoll Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Maskina mi er heilt stille når den blir køyrt på instillingen "Game", som køyre maskina på 800mhz. Power4gear grensesnittet er forresten veldig pent gjennomført, og ein blir glad i det. Bra, Asus. Utenom det har vifta 3 hastigheter. Ein svak summing (denne kjem når maskina er innstilt på "Super Performance), så er det ein meir jobbelyd, og ein der viftene går på max. Maxlyden er ganske høg, og heldigvis sjelden. Sånn generellt vil eg sei at maskina er støysvak. Uansett finnes det mange tråder i diverse forum om manuelle vifteinstillingar og undervolting. Utseende er diskret ekslusivt, med aluminumsfarga knapper og lister rundt skjerm og på sidene. Etter kva eg har forstått er det brukt carbon i chassiset. Har sett Asus reklamere med "Carbon, 120% sterkere enn plast" eller noe i den dur. Carbonen er lakkert i ein fin mørk gråfarge. Såg bilde av ei ulakkert Asus M maskin, og då såg ein tydelig cabontrådane. Dette var heilt konge, og eg skulle ønske mi maskin hadde samme finish, men men =).. Endret 16. september 2005 av lavoll Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Hørtes bra ut. Har lest en del på diverse tråder fra notebookreview sine forum at M6Va kan bråke en del...da spesielt når den blir kjørt på fullt. Problemet er at jeg skal bruke maskina en god del uner forelesning. Er en 2,13 p m cpu i den jeg har sett på, er redd for at den skal bråke på vanlig textbehandling eller vanlig surfing. Har du noe foening om dette? Lenke til kommentar
lavoll Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 På batteridrift kan du køyre den på Office/email og da går den på 300 mhz, og viftene er av. Det einaste du må passe på da er å stille inn når den skal gå i dvalemodus, for det lager lyd. Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Ok såpass. Så den kan virkelig klokken ed såpass mye...hmm ikke verst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå