myhken Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Vi har vært inne på det før at hovedkort rapporterer forskjellige temperaturer, med en kabvifte kjørende gir boxed-kjølern min avlesning på max 61 grader, men Abit HK rapporterer i laveste laget på temperaturer. Det kan være som TL sier at det er 70+ på full load på begge sylindrene, men jeg tror det er litt lavere, "mellom 61 og 70" er det mest nøyaktige jeg kan påstå. Som nevnt tidligere om boxedkjøler av mykhen2, "faktisk så gjør den jobben ganske bra", veldig bra vil jeg si selv. Mykhen2, har du lest innlegget mitt og svar på dette om Zalman 7700 på Pentium D? Håper hovedkortet ditt kan styre vifta på 7700 bedre enn mitt HK, hvis ikke blir du nok skuffet, for med fanmate2 satt lavt klarte den ikke å holde tempen lav nok til å unngå systemkrasj. Her: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=4627561 Får håpe de på netshop greier å montere Zalman viften skikkelig, og at den ikke skaper noe problemer. Har ikke hatt noe problem med 7000cu viften jeg har i dag, uten om min nesten "døden" opplevelse du kan lese om her!! Men kunne nok gjort jobben en gang til, og fått til ett bedre lag med kjølepasta, men etter episoden nevnt i tråden over, tok jeg ikke sjansen. For ved maks load på min P4 2,8 Northwood får jeg ca 70 grader nå på sommeren, og det med Zalman 7000 viften på fullt (2400 rpm), ellers ligger den på ca 45-50 grader. Jeg har jo en liten bakdel (eller megastor for noen) pc'en min står inne i ett skap i skrivebordet. Det er ikke lukket bak, og jeg har vinduet mitt rett over skrivebordet, men likevel pc'en står i ett skap. Vet at ikke det hjelper på varmen akkurat, men har ikke andre muligheter.... Ny ocæen skal stå på samme sted, så med masse disker, raskt skjermkort og cpu blir det spennende....men får tre 80mm vifter i kabinettet som blåser luft inn og ut, noe jeg ikke har i dag... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå