PatSharpX Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Hvordan der det med skjermkort garantien når jeg bytter ut kjøleren og setter på eks vannkjøling? Blir den da borte eller er den fortsatt med i garantien?? Kortet er kjøpt på www.psdata.no Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Ved modifisering av skjermkortet, f eks bytte kjøler, så forsvinner garantien. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Men det er bare i teorien. Det er bare å sette på orginalkjøleren igjen slik at det ser orginalt ut, og da gjelder garantien igjen. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Men det er bare i teorien. Det er bare å sette på orginalkjøleren igjen slik at det ser orginalt ut, og da gjelder garantien igjen. Selvfølgelig! Gjorde det med et hovedkort en gang. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Men det er bare i teorien. Det er bare å sette på orginalkjøleren igjen slik at det ser orginalt ut, og da gjelder garantien igjen. Tja, garantien gjelder vel i virkligheten ikke lengre. Men dere lurer da butikken til å tro at dere ikke har moddet skjermkortet. Og selvfølgelig dersom butikken ser at dere har demontert og montert kjøleribbene så er det ikke sikkert at garantien dere får den på garantien. Lenke til kommentar
HetrTiXc Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Ved modifisering av skjermkortet, f eks bytte kjøler, så forsvinner garantien. Nei, den gjør ikke det. I alle fall ikke hos komplett. Lurte på akkurat det samme for en stund tilbake, og tok derfor å ringte komplett. De sa at dersom du tok av og monterte kjøleren forsiktig og ved bruk av normalt folkevett, beholdt man garantien. Jeg stoler på dem siden det gir meg best reklamasjonsvilkår Endret 22. august 2005 av HetrTiXc Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Ved modifisering av skjermkortet, f eks bytte kjøler, så forsvinner garantien. Nei, den gjør ikke det. I alle fall ikke hos komplett. Lurte på akkurat det samme for en stund tilbake, og tok derfor å ringte komplett. De sa at dersom du tok av og monterte kjøleren forsiktig og ved bruk av normalt folkevett, beholdt man garantien. Jeg stoler på dem siden det gir meg best reklamasjonsvilkår Så lenge du monterer tilbake orginal kjøler forsiktig, så kan man ikke "se" at noe er gjort og da gjelder jo garantien. Komplett er ofte snille når det gjelder dette. Lenke til kommentar
HetrTiXc Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Så lenge du monterer tilbake orginal kjøler forsiktig, så kan man ikke "se" at noe er gjort og da gjelder jo garantien. Komplett er ofte snille når det gjelder dette. Nå er det ikke akkurat alle kort det er like enkelt å bytte kjøler uten at det synes. På mitt R9800pro (PC) Var det ganske krevende å få av kjøleren, og komplett kan uten problemer se at det er tatt av(og evt satt på om jeg hadde gjort det). Poenget mitt er at så lenge det ikke er noen store merker og riper, beholder man fortsatt garantien. Selv om komplett ser at kjøleren er skiftet ut. Endret 22. august 2005 av HetrTiXc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå