eplee Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Hei! Ser etter en bærbar data ! Det jeg vil ha: - 1024 mb ram (DDR2) - Intel ( Hvilken socket bruker de nyeste ? ) - X700 / 6600 128 mb ytelse ( hvilket er egentlig best? ) - Harddisk.: trenger ikke være så stor, skal vel ha større ekstern.. 40 gb..? ( ser nesten bare IDE til bærbar , brukes ikke sata ?) - Helst Bluetooth ! - Stabilt trådløst kort - men minnkortleser er ikke så nøye, selv om jeg helst vil ha det! ( men hvis det blir mye dyrere såå ...) Alt dette til 12/13 tusen .. Mulig? eller noe jeg må ofre..? Størrelse?? ikke sånn liten som man reiser med, heller ikke en stor med 17", men et sted imellom Takker for hjelp Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) ASUS A6Va kan være et alternativ. Legg på noen ekstra kroner så får du nok 1 MB RAM. DEt eneste jeg ikke liker er 1280 x 800 i skjemoppløsning. Har brukt bærbar med 1400 x 1050 i 3 år, og kan ikke tenke meg noe mindre på 15'' + skjerm. Skal være en egen post om denne bærbare maskinen på forumet. Sjekk også Acer Travemate 3212 WXMi, eventuelt 8101WLMi. Noe over ditt prisanslag, men meget bra maskiner. Ser ellers ut at kombinasjonen Bluetooth og X700/Go6600 medfører øvre prissjikt. Velger du bort innebygd Bluetooth (satser på kort/USB i stedet), har også Fujitsu Siemens noen aktuelle maskiner. Sjekk Komplett sine sider. Omtrent alle alternativer har gode innebygde WLAN kort (antenne i skjermen), som støtter minst b og g standard. En del også med støtte for a. Nyeste generasjon Intel bruker samme sokkel som forrige, 479. Forskjellen er HK/brikkesett. Endret 22. august 2005 av Bolson Lenke til kommentar
eplee Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 Den Asusen hadde jo alt jeg ville ha Untatt Minne da.. Hvilken minne skal jeg kjøpe? og skal jeg be kompett sette i den da ? for jeg tror ikke jeg vil åpne en bærbar liksom.. Noen som har forslag til minne :? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 bump Dette minne. Hør med Komplett om de vil gjøre det for deg. Videre er det et spørsmål om den har 2 x 256 eller 1 x 512. Etter specs. ser det ut til at den bare har 1 x 512. Skifte minne på bærbare er enkelt, som oftest bare et lite deksel som må tas av, og så har man tilgang til minneplassene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå