endrebjo Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Tja... har funnet ut at jeg ikke taper noe på å røyke/snuse. Faktisk nesten tverrt imot. Hvis jeg røyker hver gang jeg har 5-10 min pause på jobb/skole, blir det så her: 1 røyk koster i gjennomsnitt 3,2 KR. Hvis jeg røyker 10 røyk på en dag, som er ca. gjennomsnitt på en uke, blir det 32 kroner dagen, 160 KR i uka. Røyker jeg ikke kjøper jeg meg alltid noe snask hver gang jeg har pause på skole/jobb. Og da tenker jeg på pølse, sjokolade, drops, brus etc. (Brus kjøper jeg uansett). En pølse=ca. 30 KR. Sjokkis=ca. 10 kr. Hadde det ikke vær for røyken ville det blitt MINST en pølse og 1 sjokkis hver dag. Og mest sannsynlig gått OVER 32 kr. daglig i gjennomsnitt. Fordi hvis jeg røyker, får jeg rett og slett ikke lyst på pølse eller snop, så dermed sparer jeg nesten penger. Snuser jeg bare blir det enda billiger, ettersom jeg bruker maks 2-3 bokser fra sverige i uka (tilsammen 50-75 kr). Snusen varer som kjent lenger enn en røyk også. Nå er det jo ikke veldig uvanlig å røyke for 70-100 kr dagen når man begynner å bli litt eldre da (18-20 år). Da blir det jo ca. 5-700 kr i uken, og faktisk 31 000 i året. Blir man enda eldre, blir denne summen bare høyere og høyere. Er det noe som er statistikst bevist eller noe? Jeg røyker en del mindre om dagen nå, enn når jeg begynte for 5 år siden. Mange av de jeg kjenner røyker mer og mer. Og blant voksne røykere er det overhodet ikke uvanlig med en 20 eller 40-pack om dagen. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 fattern har røyka i 35 år, men han røyker MAKS 20 om dagen, som regel bare 10. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Til festrøykere: Dere bommer sikkert røyk hos andre, men skal dere kjøpe røyk så er Barclay Fine Taste (mild) et greit valg. Denne har minst av alle disse stoffene som er i sigarettene enn andre kjente røykemerker. Ca 1/10 av f.eks. vanlig petterøes. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Til festrøykere: Dere bommer sikkert røyk hos andre, men skal dere kjøpe røyk så er Barclay Fine Taste (mild) et greit valg. Denne har minst av alle disse stoffene som er i sigarettene enn andre kjente røykemerker. Ca 1/10 av f.eks. vanlig petterøes. Det var det vi fant ut på en fest her forleden. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Til festrøykere: Dere bommer sikkert røyk hos andre, men skal dere kjøpe røyk så er Barclay Fine Taste (mild) et greit valg. Denne har minst av alle disse stoffene som er i sigarettene enn andre kjente røykemerker. Ca 1/10 av f.eks. vanlig petterøes. Det var det vi fant ut på en fest her forleden. Jeg fant det ut på jobb, nemlig Rema 1000 Men det er få som er så lavstoffa som Barclay Fine Taste, til og med Prince Silver har mer stoffer i seg. Prince Silver er nesten som en ekstra, ekstra mild Prince. (Prince Rich Taste > Prince Fine Taste > Prince Gold > Prince Silver) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Tja... har funnet ut at jeg ikke taper noe på å røyke/snuse. Faktisk nesten tverrt imot. Hvis jeg røyker hver gang jeg har 5-10 min pause på jobb/skole, blir det så her: 1 røyk koster i gjennomsnitt 3,2 KR. Hvis jeg røyker 10 røyk på en dag, som er ca. gjennomsnitt på en uke, blir det 32 kroner dagen, 160 KR i uka. Røyker jeg ikke kjøper jeg meg alltid noe snask hver gang jeg har pause på skole/jobb. Og da tenker jeg på pølse, sjokolade, drops, brus etc. (Brus kjøper jeg uansett). En pølse=ca. 30 KR. Sjokkis=ca. 10 kr. Hadde det ikke vær for røyken ville det blitt MINST en pølse og 1 sjokkis hver dag. Og mest sannsynlig gått OVER 32 kr. daglig i gjennomsnitt. Fordi hvis jeg røyker, får jeg rett og slett ikke lyst på pølse eller snop, så dermed sparer jeg nesten penger. Snuser jeg bare blir det enda billiger, ettersom jeg bruker maks 2-3 bokser fra sverige i uka (tilsammen 50-75 kr). Snusen varer som kjent lenger enn en røyk også. Dyrt , jeg betaler kr 10,50 for en pakke rulletobakk (svalbard) den samme koster ca 150 kr her i landet. Altså ca 140 kr til staten pr pakke tobakk, da har vi iallefall betalt for oss om vi skulle bli syke Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Dyrt , jeg betaler kr 10,50 for en pakke rulletobakk (svalbard) den samme koster ca 150 kr her i landet. Altså ca 140 kr til staten pr pakke tobakk, da har vi iallefall betalt for oss om vi skulle bli syke Det var jo å en måte å si det på Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Det er en grunn til at det er attenårs grense på snus, at skolen advarer sterkt mot det, og at foreldre ikke er særlig begeistret. Jeg husker ikke hva det heter, det var noe med micro-et-eller-annet, men det er sterkt kreftfremkallende, og det er 1000 ganger mer av dem i snus enn i vanlige matvarer. feil. snus er ikke bevist kreftfremkallene i det hele tatt. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 feil. snus er ikke bevist kreftfremkallene i det hele tatt. Enkelte testar seier det og enkelte testar seier det motsatte. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Det ser ikke sunt ut, iallefall. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Det er en grunn til at det er attenårs grense på snus, at skolen advarer sterkt mot det, og at foreldre ikke er særlig begeistret. Jeg husker ikke hva det heter, det var noe med micro-et-eller-annet, men det er sterkt kreftfremkallende, og det er 1000 ganger mer av dem i snus enn i vanlige matvarer. feil. snus er ikke bevist kreftfremkallene i det hele tatt. Vel, da er vi enige om å være uenige. Lenke til kommentar
Samene Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Jeg vil heller dø neste år enn å gå rundt som en 'idiot med unaturlig stor overleppe'. For meg som røyker er ikke min røyking ett problem. Det jeg syns er værre er at ikke-røykere følger oss hvor enn vi går, og som en følge av det, stjeler sitteplasser fra de som faktisk er ute i det fri for en grunn. Jeg har alltid tatt hensyn til andre med min røyking og alltid tilbudt meg å gå ut, selv før det ble en lov om det. For med dagens lover, hvem er de egentlige friluftsmenneskene? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Haha, så de som sitter ute UTEN å røyke - gjør noe galt? Kan man ikke, i dine øyne være ute uten å røyke? Lenke til kommentar
Samene Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Nei! Men hvis ikke-røykerene er så jævla sunn klarer de vel å by sitt sete til oss røykere som ifølge informasjonen er svake, blir snart syke, og massochister? For å sitere Bill Hicks: "Non-smokers die too!!!!!" Bill Hicks? Man kan undre, men ikke være foruten. Nesten som jesus men bare bedre. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Men hvis ikke-røykerene er så jævla sunn klarer de vel å by sitt sete til oss røykere som ifølge informasjonen er svake, blir snart syke, og massochister? Det er som å si: Hvis disse rike folka har så mye penger hvorfor kan ikke vi også få en del av pengene. For å sitere Bill Hicks: "Non-smokers die too!!!!!" Stemmer, men er det verdt å betale 2000,- og oppover hver månede i 40 år ? Det er forferdelig lønnsomt :E Lenke til kommentar
LoS Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Hvor får du 2000 fra? Inkluderer dette bilforsikring og huslån? Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Røyker ikke, det er noe dritt, forbanna drit som vi sier her jeg kommer fra Lenke til kommentar
Pels Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Hvor får du 2000 fra?Inkluderer dette bilforsikring og huslån? Da må det være en BILLIG husleie/forsikring må jeg si. En venninne av meg bruker omtrent 1500 per måned. Det var en light overdrivelse, håper du skjønte poenget. Lenke til kommentar
Samene Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 For å sitere Bill Hicks: "Non-smokers die too!!!!!" Stemmer, men er det verdt å betale 2000,- og oppover hver månede i 40 år ? Det er forferdelig lønnsomt :E Hva skjedde med saken i din iver til å diktere min personlige økonomi? Hva hvis jeg sier ja? Da vil du fortelle meg at det ikke er verdt det. Hva hvis du da sier at det er ett samfunnsproblem? Da vil jeg si at samfunnet ikke har lidd av min røkning, men tvert om tjent grovt på det. Hva hvis jeg sier at det ikke har noe med deg å gjøre? Hmmmm....er du kristen eller? ¨ Bill Hicks har ett bredere perspektiv enn det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg