Gå til innhold

Røyker du, eller?

Wobokel

Anbefalte innlegg

til alle dere som bare røyker på fest.

Det er her mange ungdommer starter "røyke karrieren" sin. Dem tenker sånn at jo det er jo kanskje okey å røyke når man er på fest, og man blir jo ikke avhengig av å røyke så lite bla bla bla.

Men som nevnt over er det sånn mange ungdommer starter å røyke. Fortsetter man med det, så baller det bare på seg etterhver, og så plutselig en dag tar du deg en røyk på en vanlig hverdag :p sånn det gikk med meg, og de fleste andre jeg kjenner som "bare" røyket på fest.

Noe og tenke på! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snekker'n: Nei, man skal ikke forby/fordømme røyk fordi at det er farlig, man skal forby(noe man faktisk har gjort med tanke på røyking i det offentlige rom) røyk fordi det er til andre menneskers sjenanse. Hva folk gjør i sitt eget hjem, egen bil eller egen hage stiller jeg meg totalt likegyldig til.

My point exactly

Lenke til kommentar
Og for de som ikke viste det er snus like farlig som røyk, øker kreftrisikoen.

Haha, nei. :)

Nåja. Det skal også nevnes at selve opplegget med å fryse den er å hemme utviklingen av nitrosaminer. Den svenske snusen har mye lavere innhold av dette, enn f.eks den i Australia. Så utgangspunktet for å ikke få kreft er mye svakere ved svensk snus enn annen.

Det har vært forsket mye mindre på snus og forhold til røyk. MEN..alt i alt er snus et bedre alternativ.

Lenke til kommentar

Hvis det er deg selv du tenker på, så er du noen-og-tyve år, så du kan nok vente litt. Hvis det er forskning o.l du tenker på, så er det bevist at snus gir kreft i munn, svelg og mage.

Og Lars, sigar? Er ikke det flere ganger værre en sigaretter?

Endret av Mongo FuRY
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvis det er deg selv du tenker på, så er du noen-og-tyve år, så du kan nok vente litt. Hvis det er forskning o.l du tenker på, så er det bevist at snus gir kreft i munn, svelg og mage.

Nei, det er det så absolutt ikke. Det finnes ikke ett eneste dokumentert tilfelle av kreft som følge av snus.

Lenke til kommentar

Nei, det er det så absolutt ikke. Det finnes ikke ett eneste dokumentert tilfelle av kreft som følge av snus.

riktig.

det var advarsle på snusboksene før, anngående kreft, men de måtte fjernes igjen, fordi det er ingen vitenskapelig tester som viser til at man faktisk tar skade av snusen.

den dagen det blir bevist slutter jeg med snus!

Lenke til kommentar

riktig.

det var advarsle på snusboksene før, anngående kreft, men de måtte fjernes igjen, fordi det er ingen vitenskapelig tester som viser til at man faktisk tar skade av snusen.

Snus inneholder jo blant annet mye nikotin, som jo ikke akkurat er helsekost :p

EDIT: Hva er ganja?

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

/me syns det er gøy å lese røyk vs snus vs ingenting-diskusjoner :)

Ja, jeg røyker, snuser, og drikker, og har det helt fint. Snuser ikke så veldig mye, men litt nå og da.

Forøvrig har jeg ikke noen tro på at folk blir avhengig av ett par røyk i uka, jeg tok med meg festen til ukedagene (kan du si) og slik begynte det.

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at det er attenårs grense på snus, at skolen advarer sterkt mot det, og at foreldre ikke er særlig begeistret. Jeg husker ikke hva det heter, det var noe med micro-et-eller-annet, men det er sterkt kreftfremkallende, og det er 1000 ganger mer av dem i snus enn i vanlige matvarer.

Lenke til kommentar

riktig.

Snus inneholder jo blant annet mye nikotin, som jo ikke akkurat er helsekost :p

EDIT: Hva er ganja?

Ganja er enten noe fra planten Cannabis Sative, eller et annet ord for Marihuana/Hasj tipper jeg... :hmm:

Lenke til kommentar

Festrøyken er røyken til alt vondt :p Begynner alltid med det... Røyker på fest helt til du en dag sitter ute på terassen i sola og er aleine hjemme "dæven å det hadde smakt med en sig nå!"... da er det gjort :D

Men røyk har noen positive sider også - det er sosialt, blandt likesinnede. Er man på byen og står med en sig, kommer en eller annen bort og skal bomme (enten det er jente eller gutt) og de blir så lykkelige når de får en og så må de slå av en prat og vips har man en ny bekjent :p

Røyk er også en god unnskyldning til å ta seg en 5 minutter på jobb :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...