Gå til innhold

Har jeg kjøpt for tidlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er alltid noe større og bedre på vei. Utviklingen innenfor dat går ikke bare fort, men den akselrere og går bare raskere og raskere. Det vil si at pc ikke akkurat er et investeringsobjekt :smile: Pcen er så å si verdiløs når du har fått den hjem, da er det bare å håpe på at du har kjøpt en pc som du er tjent med :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-08 19:19, jhbamse skrev:

Det er alltid noe større og bedre på vei. Utviklingen innenfor dat går ikke bare fort, men den akselrere og går bare raskere og raskere.

Ikke nok med det, de bremser jo på nyutgivelser for å kunne tjene penger på sine eksisterende modeller (se for eksempel på Telenor og ISDN og ADSL).

Et annet glimrende eksempel er Nvidia. Hvis Matrox Parhelia hadde vist seg å være en alvorlig trussel mot GEForce 4, hadde vi utvilsomt hatt GEForce 5 (eller hva pokker de ville ha kalt den) i butikken allerede. Siden den ikke var noen trussel, har de ikke hastverk, og velger å tjene så mye som mulig på GEForce 4.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å si man er 'fucked either way'..

Kjøper man det hotteste nå blir det dyrt. Hadde man ventet i kun få mnd kunne man fått det til halv pris.

Venter man til det hotteste i dag skal falle i pris er det "gammelt" når man kjøper det.

Det beste er bare å hoppe i det med en gang å gi faan i hva det koster.. (hvis man har penger/behov)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt noen PCer gjennom tidene... men det som er lurt er kanskje å ikke velge det hotteste, men det som jeg liker å kalle for "mest for pengene".

Jeg begynte med en

- 3x86 vet egentlig lite om den siden jeg ikke var så "inn" den gangen.

- Fikk etterhvert en Pentium 100mhz (fy... det var en compaq).

- Kjøpte deretter en P2 333 og etterhvert som jeg lærte litt mer om data klokket jeg den opp til @400 Wow :eek:)

- Kjøpte senere enn duron 700@999

- Men nå bruker jeg en bærbar Dell med 1,13 Ghz...

La meg tenke... Så jeg bytter maskin gjennomsnittelig hver 19ne måned... selvfølgelig gjør jeg noen små oppgraderinger her og der for å prøve å presse den tiden litt mer...

Så da er spørsmålet... hvis man har en begrenset lommebok... vil du bytte maskin hvert år så du får en nogen lunde ok maskin hele tiden, eller bytte hvert 3. år der du har det hotteste og en helt outdate maskin... eller en mellomting, sånn som meg...

Lenke til kommentar

..Du har jo "Hammer" CPU'ene som kommer snart.. Og Serial ATA, 52X32X52X CD-RW (ref cdrlabs), de nye råe Grafikkortene osv osv Alt dette blir jo litt kostbart akkurat når det lanseres da. XP2000+ osv er jo utprøvde greier til en hyggelig pris så det kan da ikke være noe dårlig kjøp!?!

Hvis det passet deg å kjøpe deg PC nå så må jo det være ypperlig. Skulle gjerne hatt en XP2000 selv jeg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...