Hoppesagåsa Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Finnes det en måte å kjøre .bat-filer med Wine? Det blir vel et teit spørsmål siden jeg får beskjed om at .bat-filer ikke er .exe-filer. Men hva kan jeg gjøre med det? [ Denne Melding var redigert av: Hoppesagåsa på 2002-08-08 18:50 ] Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Har ikke testa det selv, men hvis du kan starte kommandotolkeren til windos kanskje du kan kjøre .bat filer derfra. (cmd.exe i winnt og command.com i win9x) Eller for å ha det litt mer gøy, skriv om .bat filene til et bash, perl eller liknende. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 8. august 2002 Forfatter Del Skrevet 8. august 2002 Jeg har ikke Windows på maskinen lenger, og etter å ha leste EULA'en til SP3 for Win200 har jeg nok ikke tenkt til å ha det heller. Så jeg kan nok ikke kjøre cmd.exe. Jeg tenkte på å skrive om .bat-filene, men det er ikke like morro når de strekker seg over et utall sider. Men jeg kan jo alltids slenge inn en windows-oppstartdiskett og gjøre jobben derfra. Det skal visst nok finnes ei winelib-fil ved navnet wcmd, som gjør at man kan kjøre DOS-kommandoer fra Wine. Men jeg har ikke funnet den enda (Hverken på maskin eller nett). Skulle ikke være så vanskelig å oppdrive. Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 http://dosemu.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Å kjøre .bat filer uten command.com /cmd.com er som å kjøre bash script uten å ha noe form for bash-kompatibelt shell tilgjengelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå