Gå til innhold

Norge - Paradis for kriminelle?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bergensavisen: Voldssiktet slapp varetektsfengsel

Er det ikke rimelig at folk som er "gamle kjenninger" av politiet blir buret inne straks og med en gang ved en såpass alvorlig handling, gjentagelsesfare eller ikke?

Geir :)

Det kommer litt an på hva han er kjent for. Hvis det er voldssaker, så ja. Hvis det er mindre ting så bør det ikke telle.

BT i dag har mer om saken:

Flere vitner har forklart hvordan mannen kastet kvinnen ut av en bil, før han sparket eller trampet henne i ansiktet til hun mistet bevisstheten. Kvinnen brukte gåstol på grunn av en skade i beinet, og klarte ikke å verge seg mot overfallet mens hun lå på bakken.

32-åringen har en rekke forhold på seg fra tidligere, blant annet heleri, vinningsforbrytelser og dokumentfalsk. Han er straffedømt flere ganger, blant annet for narkotikaforbrytelser og vold.

Den siktede 32-åringen ble løslatt i går, og kan bli gående i frihet og vente på en fremtidig rettssak - til tross for at retten mener det er grunn til å mistanke mannen for ugjerningen:

«Retten har lagt særlig vekt på vitneobservasjoner (...), sammenholdt med at siktede har erkjent at han var på stedet og involvert i en fysisk konfrontasjon med fornærmede», skriver dommerfullmektig Eivind Stage i kjennelsen. Han begrunner løslatelsen med at det ikke er noe som tyder på sterk gjentakelsesfare, og viser blant annet til at 32-åringen ikke har vært dømt for vold siden 1998.

Hele artikkelen.

Geir :)

Lenke til kommentar

Det jeg syns er mest frustrende med hele saken er at 30 stk bare sitter å ser på.

DET SKULLE VÆRT STRAFFBART , IALLEFALL I DENNE SAKEN.

Kan til en viss grad forstå at publikum ikke gjør noe der det er skytevåpen i bildet, men spør meg selv....

Ka fan slags folkeslag sett å ser på sånn pøbelfære...

Æ har da hadd min del av blåøya, bloleppe oppgjennom live, mæn har alrdig sotte å sett på at nån blir sparka mæns dæm ligg nere, og det samme gjeld de fleste i min omgangskrets.

Har main ikkje sjangs tel å hjælpe , så ringe main no for fan ætte hjælp.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Og så skal jeg ærlig innrømme, jeg har aldrig lært å være sint på Bokmål :p

Edit:

Blir liksom ikke det samme:

Søre'en og nå er jeg sint, vennligs gå din vei, din din , gutt :dontgetit:

No e æ Kokforbainna, stikk din rævsleiker, før æ lusfarge auan dine :mad:

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Straffen er en hån mot offeret, pårørende og alle andre ofre i Norge.

I tillegg er det ekstra stas å vite at en av de dømte har vært aktiv i "Ungdom mot Vold", en organiasjon som lever fett på vår skattepegner.

Ekstra trist at moren til offeret tror gjerningsmennene har fått en "streng" straff. Synes jeg hører den sinnsforvirrende 70-talls rødstrømpen av en raddis i bakhodet.

Lenke til kommentar
Hva syns dere, er dommen riktig ? (mulig ankesak)

Den strengeste straffen var ni måneder mildere enn aktors påstand. Hvis domstolen mener det ikke er hjemmel i loven for strengere straff er den riktig. Om straffenivået burde vært høyere må det en lovendring til, og den vil ikke kunne påvirke gjerningsmennene. Håper de tiltalte har vett til å akseptere dommen. Det beste for offeret er å bli ferdig med saken.

Lenke til kommentar
Ekstra trist at moren til offeret tror gjerningsmennene har fått en "streng" straff. Synes jeg hører den sinnsforvirrende 70-talls rødstrømpen av en raddis i bakhodet.

La meg gjette. Du har sonet en lengre dom og storkoste deg hele tiden?

Hvorvidt jeg har sittet lenge i fengsel er uvesentlig.

Etter alle parametere må detet være en svært lav straff. Trond Kristoffersen, en av Finance Credit luringene, ble dømt til 8 år ubetinget og 1 200 000 000 i bot.

Det relative forholdet mellom straff for hvitsnippforbrytelser og blind vold er hårreisende. Straffeutmålingen burde vært omvendt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...