Gazer75 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Hei Treng litt hjelp til å finne ei bærbar til søstera mi. Ho har byrja på UiB og der er det meste på internett...informasjon, timeplan, innlevering av oppgåver osv. Har ganske grei oversikt over stasjonære PC'ar, men når det gjeld bærbare har eg null peiling Maskina skal brukast til skriving av oppgåver og inlevering av desse via internett, epost og enkel surfing på internett. Speling er ikkje aktuelt for henne. Den må og ha wlan då skulen er klargjordt for dette samt der ho bur. Håpar nokon kan hjelpe meg med å finne noko som passar. JT Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Og hvor mye skal det puttes av penger inn en bærbar? greit å vite før en anbefaler... Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Stundentar har som kjent ikkje mykje pengar å rutte med så eg hadde rekna med ein plass mellom 5k og 10k. Helst så billeg som mogeleg utan at det går for mykje ut over ytelse og kvalitet. Endret 22. august 2005 av Gazer75 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Vet ikke om du kan få mer maskin for pengene i dag ? http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=54345 Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Stundentar har som kjent ikkje mykje pengar å rutte med så eg hadde rekna med ein plass mellom 5k og 10k. Helst så billeg som mogeleg utan at det går for mykje ut over ytelse og kvalitet. Hun kan jo høre med UiB, om de fremmer et tilbud for studenter. De fleste universiteter gjør det. Ellers hagler det med gode tilbud på bærbare for tiden. Eksempelvis denne fra datakjeden som har butikk i Bergen. Nå finner du sikkert billigere på nettet, men kjøper man i butikk, blir alt enklere om man får problemer. Endret 22. august 2005 av Carbonite Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Carbonite: Hva med ekte link med spesifikasjoner og pris, ikke bare bilde? Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Carbonite: Hva med ekte link med spesifikasjoner og pris, ikke bare bilde? Svarte, så kjapp du skulle være da! Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Så klart det. Ser grei ut den. Kjøp ekstra minne så er den finfin. Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Jepp, tenkte det samme. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Så klart det. Ser grei ut den. Kjøp ekstra minne så er den finfin. Jepp ! Kjøpte den til madamen, helt grei og stille maskin, litt dårlig batterikap. Kjøp en minnebrikke til, 256MB så det så... Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Kan være vært å ta en titt på dinside.no sin oversikt over studentlaptoper til rundt 8000kr Oversikt Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Jeg ville nok ha satt meg inn i hvilke krav søsteren har til maskinen (noe som det virker som du har gjort). F.eks. hvis hun skal gå veldig mye med den, ville det nok være greit med en laptop som ikke veier altfor mye (det blir fort tungt med bøker i tillegg i sekken). Finn også en laptopsekk som er passende for hennes hverdag, det vil lønne seg (og ikke bare en laptop). Thinkpad er gode maskiner, men de koster som regel litt, jeg ville nok vente til ett tilbud kom på UiB, noe det alltid gjør. Endret 22. august 2005 av MrJavalava Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå