Gå til innhold

Nytt PCI-E skjermkort ca 3500-4500kr

Kirkbakk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan være det at Sapphire utgaven er Full-Retail, som betyr du får med spill (Prince of Persia: The Sands of Time). Til samme prisen av PowerColor utgaven (3495,-) kan du like gjerne gå for XFX GeForce 7800 GT 256MB, SLI-støtte, PCI Express. Tror nok det er råere pluss du kan kjøre det i SLI etterhvert som det blir nødvendig. Billigste 7800 GT er Point Of View 7800 GT 256MB, SLI-støtte, PCI Express til kr 3195,-.

Edit: "Prohelp" postet visst rett før meg. Billigste 7800GTX kort (prisguiden) ligger på 4204,- og det vil jeg mene er veldig dyrt i forhold til hva du får for pengene.

Endret av chris_as
Lenke til kommentar

takk for tipsene alle sammen:).. jeg lurer også på en anna ting. Har det noe å si for eks at x850XT PE har mere kjerneklokkehastighet og ramdac klokkehastighet enn 7800GT? hva er som har noe å si i forhold til spill etc på et grafikkort?

har også hørt at ati kommer med et nytt grafikkort i september. burde jeg vente til det kommer?

Endret av Niss
Lenke til kommentar
takk for tipsene alle sammen:).. jeg lurer også på en anna ting. Har det noe å si for eks at x850XT PE har mere kjerneklokkehastighet og ramdac klokkehastighet enn 7800GT? hva er som har noe å si i forhold til spill etc på et grafikkort?

7800GT/GTX kan lett nå opp mot x850Xt på frekvensen. Det som utgjer den store forskjelen er at GT/GTX har 20/24 pipelines mens x850XT har berre 16. GT/GTX har også 7/8 vertex pipelines og x850Xt har 6. Så 7800 er nyare teknologi.

Lenke til kommentar
Raptor' date='22/08/2005 : 13:41'] x850XT PE er et dårlig high-end kjøp nå...

Anbefaler dette kortet basert på GeForce 7800GTX

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310687&cks=PRL

Det er raskere enn x850XT PE i alle tester

Hvis du vil bruke litt mindre så slår også dette kortet x850XT PE ganske enkelt

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311801&cks=PRL

gå for xfx 7800 gt kortet for bundlen er helt utrolig

i forhold til de andre merkene :thumbup::dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...