Gå til innhold

Hvilken USB hub?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en USB hub, men er litt usikker hva jeg bør velge. Ser at noen har egen strømforsyning, mens andre ikke har det. Har tenkt å koble alle mine USB enheter til USB hubben (harddisk, DVD brenner, mus/tastatur++) permanent, slik at jeg bare trenger å koble USB hubben til laptopen hver gang jeg har flyttet på den.

Vil det gå tregere dersom jeg bruker en USB hub? Er redd for harddisken og DVD brenneren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal koble så mange enheter til huben, så må du bruke en hub med ekstern strømforsyning, med mindre alle de strømkrevende enhetene har sine egne strømforsyninger.

Hvis du bruker en 1.1-hub, så vil det gå tregt. Hvis du bruker en 2.0-hub, så burde du ikke merke noe når du bruker hardisken eller dvd-spilleren. Derimot kan du nok merke redusert hastighet hvis du bruker begge samtidig (jeg er litt usikker på dette, og det avhenger av hastigheten på dem).

Men det er ikke noe som tilsier at du kan ødelegge utstyret ved å koble dem på en hub.

Lenke til kommentar

Kommer til å brenne ut CD/DVD fra innholdet på den eksterne harddisken. Men det er mulig jeg heller kobler enten DVD brenner eller harddisk til firewire porten (må kjøpe en 6-4 kabel først, de som fulgte med var 6-6)

Har dere noen hubber å anbefale?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...