Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lyse og D-Link DGL-4300?

Anbefalte innlegg

Noen som har hørt noe fra d-link om de nærmer seg løsning?

Jeg snakket med dem forrige uke og de sa ingeniørene i Taiwan jobber for å løse problemet.

De lovte å ringe når de hadde løsningen, fint om noen andre ringer inn og setter seg på listen også. Slik kan d-link norge få opp-prioritert saken sin innen konsernet globalt ved å kunne henvise til en lang liste ventende kunder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det hjelper ikke med fast IP hos Lyse (Lyse krever at man bruker DHCP da også - fast IP slutter å fungere når DHCP-lease går ut).

Jeg skjønner ikke helt problemstillingen her.

Hvis man har fast ip, hvorfor må man bruke DHCP for at det skal virke? Jeg trodde det bare var å sette ip-adressen på DGL-4300en og bare surfe avgårde?

Edit: Gikk gjennom papirene i går, for en enorm skuffelse, Lyse gir fast-ipadresse gjennom DHCP?? Tror jeg må ringe dem. Jeg vil da selv bestemme hva slags utstyr som skal ha fast ip, og hvilket som skal ha adresse via DHCP fra dem!

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar
Det hjelper ikke med fast IP hos Lyse (Lyse krever at man bruker DHCP da også - fast IP slutter å fungere når DHCP-lease går ut).

Jeg skjønner ikke helt problemstillingen her.

Hvis man har fast ip, hvorfor må man bruke DHCP for at det skal virke? Jeg trodde det bare var å sette ip-adressen på DGL-4300en og bare surfe avgårde?

i følge jon påp d-link ligger problemet i en "multicasting"(?) protokoll lyse har implementert på alle sine sine servere, og har forsåvidt ikke noe å gjøre med om du har tv, fast/dynamisk ip eller ei å gjøre.

jeg skrev det ned på en lapp jeg selvfølgelig ikke finner, men det var noe i retning av at det spruter ut så mye signaler av den lyse kaber'n at routeren kneler i sorteringsprosessen.

Lenke til kommentar
jeg skrev det ned på en lapp jeg selvfølgelig ikke finner, men det var noe i retning av at det spruter ut så mye signaler av den lyse kaber'n at routeren kneler i sorteringsprosessen.

Ikke rart at svigerfar har klagd på at hans Telio-abb. ikke fungerer slik det skal for tiden.

Han ville at jeg skulle bestille en DGL-4300 til han også. Jeg sa til han at så lenge ikke noe annet utstyr på mens han var plaga så ville det ikke hjelpe med denne routeren!

Lenke til kommentar
Lyse gir fast-ipadresse gjennom DHCP?? Tror jeg må ringe dem. Jeg vil da selv bestemme hva slags utstyr som skal ha fast ip, og hvilket som skal ha adresse via DHCP fra dem!

Spiller vel liten rolle om den tildeles med DHCP eller settes opp manuellt så lenge den er fast.

Svjv får du bare en IP fra dem hvis du har fast IP.

Lenke til kommentar
Lyse gir fast-ipadresse gjennom DHCP?? Tror jeg må ringe dem. Jeg vil da selv bestemme hva slags utstyr som skal ha fast ip, og hvilket som skal ha adresse via DHCP fra dem!

Spiller vel liten rolle om den tildeles med DHCP eller settes opp manuellt så lenge den er fast.

Svjv får du bare en IP fra dem hvis du har fast IP.

Bare det hadde vært så enkelt! :no:

Det er 3 uttak på de bokser fra Lyse som jeg har sett. Så du kan selv velge hvor mange routere/dingsebomser du vil henge på den.

Hvis du ikke selv kan velge hvilken maskin/router som får fast adresse, så blir det jo fort krøll og kluss.

Lenke til kommentar
Det er 3 uttak på de bokser fra Lyse som jeg har sett. Så du kan selv velge hvor mange routere/dingsebomser du vil henge på den.

Hvis du ikke selv kan velge hvilken maskin/router som får fast adresse, så blir det jo fort krøll og kluss.

Mener og vite at det kun er ett av de som fungerer mot PC så de to andre er reservert TV.

Lenke til kommentar

Mener og vite at det kun er ett av de som fungerer mot PC så de to andre er reservert TV.

Slik er det nok ikke, min svigerfar har en tv på boksen, et telio-adapteret og en pc!

Edit: Presisering, uten ruter!

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar

Lyse har 2 forskjellige hjemmesentraler.

den gamle grå som du selv kan velge hvilken av de 3 uttakene som skal brukes til hva. alle til tv, alle til pc/internett eller en blanding. med denne boksen kan man bruke et uttak på fast-ip samtidig som man bruker et annet for dynamisk ip.

har du denne boksen må du selv sette opp fast-ip instillingene på pc/router.

den nye svarte har 2 uttak dedikert til tv og 1 for internett. her får du tildelt fast-ip automatisk.

Lenke til kommentar
den nye svarte har 2 uttak dedikert til tv og 1 for internett. her får du tildelt fast-ip automatisk.

Så i slutten av denne uken, eller begynnelsen av neste, så får jeg den nye boksen :thumbdown:

mest sansynligt. for å strø litt salt i såret så er den nye langt i fra fin å se på ;)

rent praktisk så ser jeg ingen ulempe med den nye. jeg har iallefall aldri hatt behov for å bruke de 2 andre kontaktene til annet enn tv-tunerene.

jeg bruker en router og 2 switcher og det fungerer glimrende.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvorfor, men jaggu fikk jeg ikke Lyse i dag, og min kjære DGL-4300 funker som en drøm.

Jeg fikk adresse via DHCP, min kjære Telio-abb funker som bare juling, jeg surfer på alle sider uten problemer, har man lov til å klage? :love:

Jeg kjære firmware 1.4 på min DGL-4300. Jeg har ikke blokkert noe som helst trafikk fra utsiden, men kjører med SPI på.

Jeg har den nye boksen fra Lyse som gjelder for 2 telefoner, 2 tv'er og en internettforbindelse.

Har dere andre fortsatt problemer?

EDIT: Gleden var kortvarig, Telio adapteret fungerer bare ut! *ler oppgitt* :cry::no:

EDIT2: Sorgen varte 30 min! Måtte bare trekke ut strømmen og sette den på igjen for adapteret, så kunne folk begynne å ringe inn igjen! :w00t::dribble::love:

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar

DLnk ringte meg og sa at løsningen på alle problemer er å endre innstillingene for logging på ruteren.

SLik er mailen jeg ba om :

Kjære D-Link Kunde,

Dette vil forhåpentligvis fjerne problemer du har hatt med dgl-4300.

Logg inn på routerns webgrensesnitt.

Gå in på menyen Status, klikk så på Logs på venstresiden. Ta vekk haken for alternativet Informational.

Klikk så på knappen Apply log settings now for å lagre instillningene.

Mvh

Raymond Olsen

D-Link Teknisk Support.

Den som får det til å virke kan vel ringe Raymond og si han er en kjekk kar.

Lenke til kommentar
DLnk ringte meg og sa at løsningen på alle problemer er å endre innstillingene for logging på ruteren.

SLik er mailen jeg ba om :

Kjære D-Link Kunde,

Dette vil forhåpentligvis fjerne problemer du har hatt med dgl-4300.

Logg inn på routerns webgrensesnitt.

Gå in på menyen Status, klikk så på Logs på venstresiden. Ta vekk haken for alternativet Informational.

Klikk så på knappen Apply log settings now for å lagre instillningene.

Mvh

Raymond Olsen

D-Link Teknisk Support.

Den som får det til å virke kan vel ringe Raymond og si han er en kjekk kar.

Jeg synes det høres rart ut, fordi den optionen ikke gjør annet enn endrer det hvilken logger som vises.

Lenke til kommentar
Hei

jeg fikk min 4300-ruter i går. Heller ikke hos meg får den ip fra LYSE (har den nye boksen med dedikert uttak). Noen som får det til?

5004489[/snapback]

Jeg fikk den som sagt for en stund tilbake og alt fungerer hos meg. Hvilken firmware har du? 1.04? hvis du har det, så burde alt gå bra, hvis ikke, så kan du komme på besøk til meg og få den og se om vi ikke får den til å fungere hos meg.

Lenke til kommentar
Hei

jeg fikk min 4300-ruter i går. Heller ikke hos meg får den ip fra LYSE (har den nye boksen med dedikert uttak). Noen som får det til?

5004489[/snapback]

Jeg fikk den som sagt for en stund tilbake og alt fungerer hos meg. Hvilken firmware har du? 1.04? hvis du har det, så burde alt gå bra, hvis ikke, så kan du komme på besøk til meg og få den og se om vi ikke får den til å fungere hos meg.

5006300[/snapback]

Jeg har firmware 1.04

Snakket med D-link support i kveld. De sier de jobber med saken, og venter en avklaring i neste uke. Vi må kanskje håpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...