hageby1 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Første dag på VKII allmenn påbygg 20t, var litt imponert over at vi kun var 3 gutter i en klasse på 27... know the feeling hadde 21 jenter i klassen i fjor på påbygging. du kommer til å hate Norsk av hele ditt hjerte etter rimelig kort stund Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Jeg ville jo egentlig tro at det det var litt mer "likestilling" i klassen, men for all del. Jenter pleier å være litt mer interresert i å følge med, istedet for å herje rundt og lage uro føler jeg. Så jeg klager ikke. Det føste norsk læreren sa var "Dette blir hardt", så har en følelse av at det stemmer bra da... Men fagene blir det man lager det til.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Norsk på allmenn påbygg er ikke spesielt hardt. Jeg gjorde absolutt ingenting (og det er ingen overdrivelse), sett bort i fra særemne, og gikk ut med 4 skriftlig og 5 muntlig. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 En som går i sin egen stil og ikke bryr seg om moter. Pøh. "Ræddiz"-stilen du beskriver er igrunn akkurat like utbredt og moteorientert som andre stiler. En raddis er og blir en venstreradikaler. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Norsk på allmenn påbygg er ikke spesielt hardt. Jeg gjorde absolutt ingenting (og det er ingen overdrivelse), sett bort i fra særemne, og gikk ut med 4 skriftlig og 5 muntlig. Er nok mer innholdet det går i som kan bli litt kjedelig i lengden, men det blir hva man lager det til. Første vi startet på i dag som den første dagen var norrøn litteraturhistorie, begrenset med morro rundt emnet, men greit å holde på med. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Ja, min første dag på VK1 på Greveskogen i Tønsberg. Tror vi var veldig heldige i fjor for da fikk vi ikke lekser, men den hurpe-læreren vi fikk nå virket veldig sur og bestemt ut. ÅH! Bilde av deg? Kansje jeg ser deg Btw, da kjenner du kansje Mike, Nico, Ludvig og sånn? Vet kanskje hvem Nico er, men ikke så lett å huske dem uten bilde... maaaange elever. Bilde av deg da? Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Ja, min første dag på VK1 på Greveskogen i Tønsberg. Tror vi var veldig heldige i fjor for da fikk vi ikke lekser, men den hurpe-læreren vi fikk nå virket veldig sur og bestemt ut. ÅH! Bilde av deg? Kansje jeg ser deg Btw, da kjenner du kansje Mike, Nico, Ludvig og sånn? Vet kanskje hvem Nico er, men ikke så lett å huske dem uten bilde... maaaange elever. Bilde av deg da? Sender en PM med msn min jeg, så kan vi ta chattinga der i stedet for her Lenke til kommentar
EVH Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Første dag på VKII allmenn påbygg 20t, var litt imponert over at vi kun var 3 gutter i en klasse på 27... Jeg har nettop begynt på Media og kommunikasjon VKII som blir omtrent som almenn påbygning.. Jeg har 40 timer i uka! Hvorfor har du bare 20? hva har du gått før? 40 timer i uka er til å grine av ass Lenke til kommentar
havfal Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Andre dag på VK I Trondheim Katedralskole. Drittfett og se igjen folka og chille litt i byen, selv om det ble mye stress med bøker. Argh. Men nå har jeg solgt alle bøkene mine og kjøpt de jeg trenger. I morgen er på det på'an igjæn med Norsk og Eldre Historie. Ser fram til Historien, men Norsk er *****. Tror jeg kommer til å like onsdager. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Første dag på VKII allmenn påbygg 20t, var litt imponert over at vi kun var 3 gutter i en klasse på 27... Jeg har nettop begynt på Media og kommunikasjon VKII som blir omtrent som almenn påbygning.. Jeg har 40 timer i uka! Hvorfor har du bare 20? hva har du gått før? 40 timer i uka er til å grine av ass 40 timer...å lykke til sier jeg bare, jeg føler at 20 er nok.. Jeg har vært lærling, samt hatt 5 timer engelsk på GK, og da slipper vi unna kravene om antall timer per år. Sitter her og analyserer norrøne dikt som er skrevet på nynorsk, så jeg misunner dere så absolutt ikke siden dere skal gjennom akkurat det samme... Selve faget er kjekt nok, men det er bare litt mye pensum man skal igjennom. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Sitter her og analyserer norrøne dikt som er skrevet på nynorsk, så jeg misunner dere så absolutt ikke siden dere skal gjennom akkurat det samme... Jeg sier det bare en gang, klager du på at det er på nynorsk blir det deng. Vi er på vei inn i det samme, men vi gjør det på gammelnorsk. Kan noen venligst forklare meg hva vi skal med et språk vi IKKE TRENGER OVERHODET? Jeg vil kalle gammelnorsk et språk for spesielt intereserete Endret 23. august 2005 av Imposter Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Første dag på VKII allmenn påbygg 20t, var litt imponert over at vi kun var 3 gutter i en klasse på 27... Jeg har nettop begynt på Media og kommunikasjon VKII som blir omtrent som almenn påbygning.. Jeg har 40 timer i uka! Hvorfor har du bare 20? hva har du gått før? 40 timer i uka er til å grine av ass Du har ikke 40 timer i uken. Du har 30. Du hadde 35 første året og 35 andre året, og nå trenger du 30 dette året for å fullføre de 100 timene du må ha for å få vitnemål. Du har 10 timer norsk, 3 timer nyere historie, 1 time engelsk, 2 timer matte, 2 timer naturfag, 2 timer gym og 10 timer mediefag. 30 timer. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 har min 1'e skoledag i dag. kan skrive inn hær når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
EVH Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Første dag på VKII allmenn påbygg 20t, var litt imponert over at vi kun var 3 gutter i en klasse på 27... Jeg har nettop begynt på Media og kommunikasjon VKII som blir omtrent som almenn påbygning.. Jeg har 40 timer i uka! Hvorfor har du bare 20? hva har du gått før? 40 timer i uka er til å grine av ass Du har ikke 40 timer i uken. Du har 30. Du hadde 35 første året og 35 andre året, og nå trenger du 30 dette året for å fullføre de 100 timene du må ha for å få vitnemål. Du har 10 timer norsk, 3 timer nyere historie, 1 time engelsk, 2 timer matte, 2 timer naturfag, 2 timer gym og 10 timer mediefag. 30 timer. Nesten riktig.. jeg har ikke 3, men 4 timer nyere historie hver uke. har 4 timer naturfag, ikke 2. 2 timer engelsk, ikke 1. har også 13 timer mediefag, ikke 10. I tilleg har jeg 2 timer studietid og en midttime midt på onsdagen. tilsammen blir det da egentlig 39 skoletimer, siden midttimen er fritime. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 kan si at det gikk ganske greit.. vi hadde de dårligste stolene og pultene, men det går vell ant å overleve med går mekk da.. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Så du har KUN hatt 1 time naturfag på grunnkurs, og 1 time engelsk tidligere? Det finner jeg litt rart siden alle har minst 2 timer naturfag, og 2/3 timer engelsk på grunnkurs... Kravet for deg er at du skal ha 100 timer i løpet av tre år som det sies, og med det pensummet der skal dere jo få slite noe å si inni granskauen.. Jeg har jo "kun": -10 timer norsk -4 timer nyere historie -3 timer naturfag -2 timer matte Og synst egentlig at det er nok... Lenke til kommentar
VbD Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 100 timer?!, vi hadde krav på 90 timer på allmenn Lenke til kommentar
EVH Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Så du har KUN hatt 1 time naturfag på grunnkurs, og 1 time engelsk tidligere? Det finner jeg litt rart siden alle har minst 2 timer naturfag, og 2/3 timer engelsk på grunnkurs... Kravet for deg er at du skal ha 100 timer i løpet av tre år som det sies, og med det pensummet der skal dere jo få slite noe å si inni granskauen.. Jeg har jo "kun": -10 timer norsk -4 timer nyere historie -3 timer naturfag -2 timer matte Og synst egentlig at det er nok... Nei. hadde 2 timer naturfag i uka på GK hadde også 2 timer engelsk på GK og 2 på VKI De jeg skrev i min tidligere post var kun for VKII, og var bare en liten forandring på det Wh1te trodde jeg hadde. Lenke til kommentar
clario Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 On-Topic: Min dag var ganskje grei. Begynte på VK1 Almenn fag i år Tok bussen til skolen, satt i vestebylen, opproping av klasse og kontaktlærer. Kontaktlæreren presenterte seg, og det foregikk sann " Jeg heter Trond K****, noen spm ?, nei, da sier vi takk for i dag" Konklusjon: Genial dag Er det noen andre her som har hatt MX,2FY og 2KJ ? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Nei. hadde 2 timer naturfag i uka på GK hadde også 2 timer engelsk på GK og 2 på VKI De jeg skrev i min tidligere post var kun for VKII, og var bare en liten forandring på det Wh1te trodde jeg hadde. Da virker noe rart For hele pensumet på vgs er på 5 timer for naturfag og engelsk, jeg fikk "streng beskjed" av engelsklæreren min at da jeg allerede hadde hatt 5 timer på grunnkurs trang jeg ikke ta mer engelsk. Så noe virker litt rart hos dere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå