Howard_ Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Hei, jeg har nå kommet til det punktet der jeg må ha ny harddisk. Har for øyeblikket 1 200 gb seagate ata disk i sytemet. Vurder nå å kjøpe en spinpoint 250gb sata på grunn av støy(eller mangel av sådan). Vil jeg få noen problemer med å kjøre ata + sata i samme system? Vil det lønne seg for meg ytelsesmessig å flytte windows over på den nye disken? Pc'en brukes for det meste til spill og film. Ikke helt on topic, men burde jeg gå over til windows 64 i samme slengen? Håvard Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Dersom det stemmer at du har MSI K8N Neo, så er det ingen problemer med SATA disker. Det er mulig med 4 disker tilkoblet HK. Flytte Win. til den nye disken vil ikke gi noen særlig ytelses effekt. Formatering og nyinnstallasjon av XP gir klart en raskere Windows, men for hvor lenge ? Ser at noen på forumet nermest har som rutine å formatere og reinnstallere Win. Jeg synest det ikke er verdt alt arbeidet. Lykke til med ny disk. Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 Det stemmer det ja at jeg har MSI K8N Neo platinum 754. Trur ikke jeg gidder å reinstaler Windows med mindre jeg skal legge in 64 bits versjonen, trur ikke det har kommet noen norsk utgave ennå heller, pluss venter på deamon tools 4. Da bruker jeg sata disken som ren lagring for alle seriene og filmer o.l Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Vanligvis hiver man OS på den raskeste disken, litt kjappere blir det nok i en del applikasjoner osv.... Dessuten en ny disk er en ny disk med tanke på fysisk havari... Endret 22. august 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå