Gå til innhold

Bestille kamera fra USA

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg digitalkamera. Først vurderte jeg Sony F707. Dette koster rundt 11000 på den billigste webshopen i Norge. Fant ut at det er mulig å bestille dette kameraet fra USA til ca 700 Dollar. Det er rundt 5500 kr. Altså HALV PRIS! Vurderer nå å bestille et digitalt speilreflekskamera, Canon EOS D60. Dette koster 23000 kroner i Norge og under 2000 Dollar (ca 14000 kr) hvis man bestiller fra USA. Altså er det utrolig mye penger å spare. Men jeg lurer på om de kameraene som selges i USA er de samme som selges her. Er det forskjeller? Ulike standarder for ting? Er det andre ulemper med å bestille fra USA, siden det ikke ser ut til at noen gjør det? Håper noen kan hjelpe meg. MVH, Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte er det forskjeller med hva som følger med av programvare, tilleggsutstyr mv. F.eks. følger det med oppladbare batterier på enkelte kameraer i Norge mens dette ikke følger med i utlandet.

Det eneste du kan få problemer med ved kjøp av et Sony F707 (som forøvrig kommer i en ny utgave til høsten), er at du må kjøpe et annet strømadapter.

Såvidt jeg vet har Sony en global garanti slik at du kan sende kameraet inn til Sony på samme måte som om det var kjøpt i Norge. Ved reklamasjoner vil det imidlertid være vanskeligere å forholde seg til en butikk i USA.

Frakten fra utenlanske butikker kan ofte være drøy. Du må også betale moms i Norge på hele beløpet, og det påløper da også fortollingsgebyr.

Likevel er det ingen tvil om at det kan være svært lukrativt å kjøpe fra USA.

MLW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...